210 هزار هکتار اراضی کشاورزی در کردستان بیمه است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال 210 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بیمه شده که البته نسبت به سال زراعی گذشته کاهش دارد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ خالد جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان شامگاه چهارشنبه در ششمین کارگروه خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش بخش کشاورزی استان کردستان، با اشاره به آسیب‌های ناشی از آفت سن گفت: هرچند امسال کاهش بارندگی داشتیم، اما بارش‌های به موقع موجب شده از نظر کشاورزی دیم وضعیت خوبی در استان داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: در بحث طغیان آفت ملخ نگرانی‌هایی وجود دارد که البته پیش‌بینی ما این است که در یک منطقه محدود این طغیان صورت بگیرد.

وی افزود: در بحث بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان نیز که خطری بالقوه‌ برای کل دنیاست، خوشبختانه موردی در کردستان وجود ندارد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: در هزار و 700 روستای کردستان ماکیان وجود دارد اما اقدامات دامپزشکی پیشگیرانه و موفقیت‌آمیز بوده است.

 جعفری گفت: میزان طلب کشاورزان در زمینه بیمه زراعت حدود 16 میلیارد تومان است که با پیگیری‌هایی که انجام شده است به زودی پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به کسب رتبه برتر استان کردستان در بیمه اراضی کشاورزی، گفت: امسال 210 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بیمه شده که البته نسبت به سال زراعی گذشته کاهش دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در ادامه در مورد راهکارهای مدیریت آب در بخش کشاورزی هم اذعان داشت: تغییر شیوه و آرایش کشت محصولات زراعی به طوری که بیشترین کارایی مصرف آب را داشته باشند باید در اولویت قرار بگیرد.

وی توصیه کرد: حفظ و ذخیره رطوبت خاک از طریق بکارگیری شیوه کشاورزی حفاظتی، استفاده از مواد آلی برای حفظ رطوبت خاک و استفاده از ارقام زودرس و متوسط‌ ‌رس به جای ارقام دیررس مورد توجه کشاورزان واقع شود.

انتهای پیام/ د م

کسب رتبه برتر استان کردستان در بیمه اراضی کشاورزی

برچسب ها: بیمه ، میوه و تره بار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کاوه
۱۲:۲۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
بیمه محصولات کشاورزی
کی واریز می کنند