سازمان انتقال خون الگویی برای کشورهای منطقه است

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: در3 سال گذشته سازمان بهداشت جهانی، سازمان انتقال خون ایران را به عنوان الگویی برای کشورهای منطقه معرفی کرده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجید زینلی امروز در آیین افتتاح مرکز انتقال خون گلپایگان اظهار کرد: به جرأت می‌توان گفت که کیفیت انتقال خون کشور قابل مقایسه با کشورهای پیشرفته دنیا است زیرا تمام موارد برای ارتقای کیفیت خون در کشور انجام شده است.

وی اضافه کرد: اکنون تمام خون‎های اهدایی کاملا سالم و مشارکت مردم در اهدای خون شاخص بزرگی برای کشور در دنیا است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان ادامه داد: در دهه 90  شاهد ارتقای کیفی سازمان انتقال خون کشور هستیم، خون اهدایی کمیت لازم را برای بیماران دارد و هیچ بیماری در مراکز درمانی به دلیل نداشتن خون دچار صدمه نمی‌شود.

به گفته زینلی در حال حاضر آزمایش‌ها در سازمان  انتقال خون به روش پیشرفته‌ دنیا انجام می‌شود و ادعا داریم که خون اهدایی از ضریب امنیت بالایی برای بیماری برخوردار است.

وی یادآور شد: در 10 سال اخیر هیچ گزارشی مبنی بر این که بیماری از لحاظ دریافت خون دچار مشکل شده باشد، ارسال نشده که این نشان‌دهنده پیشرفت سازمان انتقال خون در کشور است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان متذکر شد: در اهدای خون و نگهداری آن استانداردهای لازم جهانی رعایت می‌شود به طوری که دریافت‌کننده خون مطمئن است که خون دریافتی کاملا سالم و بهداشتی است و این پیشرفت باعث ارتقاء سلامت و درمان می شود.

زینلی با بیان این که این پایان کار سازمان انتقال خون نیست و امروز سازمان انتقال به عنوان یک علم شناخته شده است نه به صورت یک خدمات، بیان داشت: انتقال خون از روش سنتی خارج و به صورت پیشرفته سوق داده می‎شود، تا جایی که از اهدای خون 14 نوع محصول و فرآورده خونی استخراج می‌شود.

وی اذعان کرد: امروزه در دنیا از اهداکنندگان خون به صورت کامل خون دریافت نمی‌شود بلکه بر اساس نیاز خون گرفته می‌شود و این فناوری در سازمان انتقال خون کشور در حال انجام است تا خدمات بهتری به بیماران ارائه شود.

مدیرکل  انتقال خون استان اصفهان با  قدردانی از اهدا کنندگان ساختمان به مرکز انتقال خون گلپایگان ابراز داشت: این حرکت باید به سمت دریافت محصولات نوین خونی سوق داده شود زیرا هر چه خدمات بهتر باشد همشهریان از خدمات بهتری دریافت می‌کنند، امروز باید پایه‎های مستحکمی برای مراکز درمانی انجام شود.

زینلی با اشاره به این که در سطح استان اصفهان چهار پایگاه انتقال خون و  9 مرکز انتقال خون وجود دارد، عنوان کرد: امیدواریم در این ساختمان به اضافه دریافت خون مرکز فرآورده خونی راه‌اندازی شود.

 

انتهای پیام/م

 

مراسم افتتاح مرکز انتقال خون گلپایگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.