معاون سازمان ملی استاندارد:

مسیر استانداردها، مسیری مطمئن و تضمین‌کننده توسعه پایدار است

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: عدم حرکت در مسیر استاندارد قطعاً موجب شکست توسعه و عقب ماندگی خواهد شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ وحید مرندی مقدم معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران در دومین نشست هم‌اندیشی فرآورده‌های کنجدی اردکان گفت:  استاندارد، تنها مسیر توسعه پایدار است اگر در مسیر استاندارد حرکت نکنیم قطعاً توسعه شکست خواهد خورد و همین امر موجب عقب‌ماندگی می‌شود.

مرندی مقدم  افزود: می‌توان از استانداردها به‌عنوان حقوق شهروندی نام برد و ما باید آن را برای مردم ایجاد و مطالبه کنیم.

وی با اشاره به ابلاغیه اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: در این ابلاغیه بر پوشش استاندارد در کلیه فرآورده‌های تولید داخل تأکید شده است دولت هم تمام دستگاه‌های صادرکننده مجوز تولید مانند وزارت صنعت و جهاد کشاورزی را ملزم می‌کند که هر تولیدکننده‌ای باید استانداردهای موردنیاز خود را اعلام کند.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: دست‌اندرکاران، سیاست‌گذاران و مجریان کشور اکنون به این نتیجه رسیدند که مسیر استانداردها مسیری مطمئن و تضمین‌کننده توسعه پایدار است.

مرندی مقدم از استان یزد و شهرستان اردکان به‌عنوان قطب تولید فرآورده‌های کنجدی یادکرد و گفت: ما باید به سمتی حرکت کنیم که تنوع فرآورده‌های کنجدی را افزایش دهیم و اگر بخواهیم که هم به بازارهای داخلی و هم بازارهای بین‌المللی فکر کنیم نباید به همین اندازه بسنده کنیم.

وی افزود: دومین نکته‌ای هم که باید در نظر بگیریم این است که علاوه بر تنوع تولید فرآورده‌های کنجدی باید در کنار استانداردسازی به دنبال تنوع دربسته بندی این محصول باشیم تا بتوانیم نیاز بازار را تأمین کنیم.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: ما در سازمان ملی استاندارد این قول را می‌دهیم که هر آنچه صنعت در خصوص تدوین استانداردها و روش‌های ارزیابی برای فرآورده‌های کنجدی نیاز داشته باشد با تمام توان در خدمت این صنعت باشیم.

وی در گفت: ما مسئول سلامت مردم هستیم و باید مسئولیتی که به عهده ما قرار داده‌شده است را در راستای صیانت از سلامت و ایمنی مردم به‌درستی انجام دهیم.

انتهای پیام/ غ

مسیر استاندارد تنها مسیر توسعه پایدار کشور است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار