امام جمعه میاندوآب؛

حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی قناعت و ساده زیستی است

امام جمعه میاندوآب ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی را از نکات بارز زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛  حجت الاسلام حمید حسن زاده امام جمعه میاندوآب در خطبه های امروز نماز جمعه این شهرستان گفت:22 بهمن امسال واقعاً تماشایی بود به گونه ای که  حضور گسترده مردم نشان از یک اتحاد کم نظیر در طول تاریخ انقلاب اسلامی داشت.

امام جمعه میاندوآب ادامه داد: مردم وظیفه خود را به خوبی انجام دادند و این مسئولیت مسئولان نظام را بیش از پیش می کند.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب محل دفع پسماند میاندوآب گفت:مسئولان باید دلیل  حل  نشدن مشکل پسماند را به صورت شفاف اعلام کنند و اگر مقصری در این میان وجود دارد باید به مردم معرفی کنند.

خطیب نماز جمعه میاندوآب به حذف شعار "نه شرقی" هم اشاره کرد و گفت:ما عقب گرد نکرده ایم و با مواضع دینی جلو رفته ایم و تصمیم گرفته ایم، خداوند در قرآن سفارش کرده است با کافرانی که ضرری به مسلمانان نمی رسانند و به خاک شان تجاوز نمی کنند و مقابله نمی کنند با عطوفت و مهربانی رفتار کنیم.

حجت الاسلام حسن زاده ادامه داد: شوروی سابق یکی از کشورهایی بود که در اوایل انقلاب جایگاه ایران را به رسمیت شناخت و سر جنگ با ایران نداشت ما هم با اینگونه دولت ها با عطوفت رفتار کرده ایم.

 حسن زاده به رمز ماندگاری و محبوبیت زهرا اطهر(س) هم اشاره کرد و گفت:ساده زیستی و قناعت پیشگی آن هم در جایگاهی که پدرش شخص اول جهان اسلام بود و همسرش امام اول شیعیان،از دلایل اصلی به نیکی یاد شدن پس 1400 سال است در حالی که این روز ها حتی مراسم عزاداری و ترحیم هم به جایی برای خود نمایی و نشان دادن تجملات و رفتار مدگرایانه تبدیل شده است.

انتهای پیام/م

صحبت های امام جمعه میاندوآب

برچسب ها: 22 بهمن ، ائمه اطهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.