خطیب نماز جمعه اهواز عنوان کرد؛

مبارزه با فساد و تبعیض، خواسته اصلی آحاد مردم

امام جمعه موقت اهواز گفت: خواسته اصلی و عقلایی آحاد مردم را مبارزه قاطع، انقلابی و بدون مماشات با فساد و تبعیض عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه مبارزه قاطع، انقلابی و بدون مماشات با فساد و تبعیض از خواسته های اصلی آحاد مردم است، اظهار کرد: دولت موظف است خواسته مردم را سرلوحه و اولویت کاری خود قرار دهد و این مشکل را به صورت ریشه ای حل نماید.

وی در ادامه اذعان داشت: اگر یک رفراندوم برگزار و از مردم نظرخواهی صورت گیرد، خواسته اصلی مردم مبارزه با فساد و تبعیض بعنوان سرمنشاء بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی است.

آیت الله محسن حیدری از حضور یکپارچه مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن و لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب تجلیل و تصریح کرد: این حضور باشکوه به معنای رضایت مندی از عملکرد مسئولان نیست، زیرا مردم از وضعیت موجود گله دارند و باید به این نگرانی ها، دغدغه ها و خواسته های به حق توجه شود.

خطیب موقت نماز جمعه اهواز در ادامه گفت: بیکاری و میدان ندادن به نیروهای بومی را از دیگر ابعاد نارضایتی مردم خوزستان عنوان کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، حضور مردم انقلابی ایران در موقعیت های حساس را نشانه دلبستگی و دلدادگی آنان به انقلاب اسلامی و آرمان های والا و الهی آن دانست و بیان داشت: برخی از آدم ها که از قطار انقلاب پیاده شده اند آدرس غلط می دهند و چنین عنوان می کنند که مردم از انقلاب دل زده شده اند، در حالی که مردم با حضور در راهپیمایی 22 بهمن چیز دیگری را گفتند که نشان می دهد آنان کاملا در صحنه حضور دارند و به آرمان های انقلاب و امام پایبند هستند.

آیت الله محسن حیدری خطاب به اهل فتنه گفت: بدانید که مردم از راهی که انتخاب کرده اند که آن راه مستقیم انقلاب است باز نخواهند گشت.

وی، پیروزی انقلاب اسلامی را پایان دوران سیاه و انحطاط حکام فاسد پهلوی عنوان و به سالروز روی کارآمدن رضاخان به دست انگلیسی ها اشاره کرد و اظهار داشت: خاندان پهلوی به معنای واقعی سرسپرده بیگانگان و مطیع محض آنان بودند و در دوران حکومت سیاه رضاخان و پسرش، ملت ایران چیزی به غیر از بدبختی و فلاکت چیزی نداشت که به فضل الهی با پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1357 ملت ایران از یوغ ظلم و جور رژیم ستمشاهی رهایی یافت.

آیت الله حیدری ضمن گرامیداشت سالروز شهادت حجت الاسلام سیدعباس موسوی، دبیرکل اسبق حزب الله لبنان که در بهمن 1370 توسط عوامل رژیم صهیونیستی به شهادت رسید از شهید عماد مغنیه از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان نیز تجلیل نمود.

آیت الله حیدری همچنین، 29بهمن 1356سالروز قیام مردم تبریز ضد رژیم ستمشاهی را گرامیداشت و از شهدای روحانی مدافع حرم خوزستان تجلیل کرد

امام جمعه موقت اهواز با تبیین گوشه هایی از فضایل و مناقب حضرت زهرای مرضیه (س)، به ایام حزن انگیز فاطمیه اشاره کرد و بر برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری و اطعام مومنان در سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری(س) تاکید نمود.

خطیب نماز جمعه اهواز؛ اجتناب از گناه و محرمات و ترس از خدا را از نشانه های انسان های باتقوا دانست و اذعان کرد: خوف و رجا به معنای ترس از عذاب الهی و امیدواری به فضل و رحمت الهی است که باید متعادل باشد.

انتهای پیام/گ

خواسته اصلی مردم مبارزه با فساد و تبعیض است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.