بیکاری جوانان دزفول در سرزمین سرمایه گذاری های نجومی

امام جمعه دزفول نسبت به بیکاری جوانان با وجود سرمایه گذاری های نجومی انجام شده در این شهرستان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول در خطبه های نماز جمعه این هفته این شهرستان بیان داشت: در خطبه های گذشته دزفول نسبت به امور اقتصادی در این شهرستان تذکراتی داده شد که موجب گله مندی برخی مسئولان شد که باید گفت تریبون نماز جمعه تریبون مطالبه گری مردم است و طبق مراجعات مکرر مردمی یک موضوع در تریبون نماز جمعه مطرح می گردد.

وی تصریح کرد: دزفول شهر کشاورزی است که سالانه چند میلیون تن محصول کشاورزی از این شهرستان به خارج و دیگر استان های کشور صادر می شود، لذا توسعه اقتصادی در این شهرستان باید با توسعه کشاورزی همراه باشد و توسعه صنایع نیز باید در راستای توسعه کشاورزی باشد و از اجرای پروژه هایی که به کشاورزی و محیط زیست آسیب می رسانند باید خودداری شود.

حجت الاسلام قاضی دزفولی اذعان داشت: پالایشگاه دزفول حدود 6 سال پیش کلنگ زنی ناموفقی داشت که سرمایه گذار آن هنوز در زندان است، اکنون نیز همین کار پالایشگاه تکرار شده و در حالی که گفته شده مجوزهای زیست محیطی این پروژه گرفته شده در بررسی انجام شده خلاف این امر ثابت شده است.

امام جمعه دزفول با اشاره به دیربازده بودن و آسیب رساندن پالایشگاه به کشاورزی منطقه افزود: در نامه معاونت هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت برنامه ریزی خوزستان به مدیرکل محیط زیست استان آمده که براساس مطالعات آمایش سرزمینی، احداث هرگونه واحد صنعتی جدید از نوع پتروشیمی و شیمیایی در بالا دست و نیمه شمالی خوزستان از جمله شهرستان دزفول به دلیل آسیب رساندن به منابع آب و خاک ممنوع است.

وی اظهار داشت: چه اصراری است که ارقام و آمار کاغذی بدهیم و آمار نجومی از جذب سرمایه گذار ارائه کنیم در حالی که اثر این سرمایه گذاری ها در جامعه لمس نشده است؛ باید دید با وجود سرمایه گذاری انجام شده مشکل اشتغال جوانان برطرف شده است یا خیر؟

خطیب نماز جمعه دزفول بیان کرد: این در حالی است که اگر وضعیت کشاورزی منطقه خوب باشد وضعیت اشتغال و دیگر مشکلات جوانان در جامعه حل می شود و زمانی که کشاورزی خوب نیست مردم درگیر مشکلات زیادی هستند.

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی در ادامه با تقدیر از پیگیری مسئولان برای حل مشکل کارخانه قند دزفول در ادامه گفت: کارخانه قند، نئوپان سازی، پرورش دام سبک و سنگین، طیور، شترمرغ، پرورش آبزیان و تولید خاویار، کارخانجات بسته بندی محصولات کشاورزی با اندک سرمایه ای به بازده می رسد و جوانان زیادی را مشغول بکار می کند که باید این طرح ها را پیگیری کرد.

وی اذعان کرد: چرا نسبت به طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی رهبر معظم انقلاب در خوزستان توجهی نمی شود؟ در حالی که با اجرای این طرح یک چهارم مواد غذایی کشور تامین می شود.

حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود: چرا باید روی این طرح ها متمرکز شویم و به بی راهه رفته و بودجه مملکت را صرف کارهایی کنیم که جواب نمی دهد.

امام جمعه دزفول در بخش دیگری از خطبه ها میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق (ع) و هفته وحدت را گرامیداشت و اظهار کرد: امروزه وحدت ضرورت نخست جهان اسلام است.

خطیب نماز جمعه دزفول اذعان داشت: دشمنان اسلام با دسیسه های زیادی از جمله ایجاد داعش و اختلاف انگیزی بین مسلمانان، قصد تفرقه و بروز جنگ و خونریزی را داشته که نقشه آنها نقش برآب شد ولی مسلمانان باید هوشیار باشند، زیرا دشمن دست بردار نیست و ترفندهای دیگری را ضد مسلمانان به کار می گیرد.

وی همچنین سالروز شهادت آیت الله سیدحسن مدرس و روز مجلس را نیز گرامیداشت و افزود: نمایندگان مجلس باید از آیت الله مدرس الگو بگیرند.

امام جمعه اظهار کرد: قوه مقننه باید بتواند از هرگونه زد و بند سیاسی به دور باشد و به وظیفه خود که نظارت و قانون گذاری است اکتفا کند و به مساله عزل و نصب مدیران که وظیفه دستگاه اجرایی است ورود نکند.

خطیب جمعه دزفول همچنین به دیدار جمعی از محبان اهل بیت(ع) با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار اعلام کردند جمهوری اسلامی در مقابله با کفر و استکبار به هر جا که صلاح بداند کمک می کند و در دیدار با بسیجیان نیز بر توانمندسازی بومی کشور،استان و شهرستان ها تاکید کردند.

وی به گردهمایی ائمه جمعه خوزستان نیز اشاره کرد و افزود:در این نشست به نحوه استخدام 2 هزار و 500 نفری وزارت نفت اعتراض شد زیرا در این آزمون استخدامی به گونه ای برنامه ریزی شده که جوانان خوزستانی که 80 درصد نفت کشور در این استان است سهمی از این استخدامی ندارند و دانشگاه های برتر کشور در اولویت قرار گرفته اند که دانشگاه های برتر کشور در خوزستان نیستند و این اجحاف در حق جوانان این استان است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه اگر جوانان اشتغال نداشته باشند به سمت دشمن و تروریسم می روند گفت: ائمه جمعه خوزستان در نامه ای به آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان خواستار انعکاس این موضوع به معظم له شدند ضمن اینکه نامه ای نیز به ریاست جمهوری ارسال شده است.

وی همچنین 16 آذر روز دانشجو را تبریک گفت و در ادامه از برخورد غیراخلاقی و غیرانسانی آل خلیفه نسبت به حصر خانگی آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر نهضت بحرین انتقاد کرد.

انتهای پیام/گ

جوانان دزفول در سرزمین سرمایه گذاری های نجومی بیکارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.