موسیقی در هفته ای که گذشت؛

از برگزاری کنسرت برای حمایت از مردم کرمانشاه تا هفته انتشار آهنگ های پرطرفدار

موسیقی ایران در هفته ای که گذشت، شاهد اتفاقاتی بود که در این گزارش به آن می پردازیم.

از برگزاری کنسرت برای حمایت از مردم کرمانشاه تا هفته انتشار آهنگ های پرطرفداربه گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موسیقی ایران در هفته ای که گذشت، شاهد اتفاقاتی بود که در این گزارش به آنها می پردازیم.

عیادت از خواننده قدیمی

نصر الله ناصح پور، خواننده  موسیقی ایرانی به دلیل بیماری در بیمارستان بستری است و در ابتدای هفته فرزاد طالبی مدیر دفتر موسیقی از وی عیادت کرد. برای این هنرمند پیشکسوت آرزوی سلامتی می کنیم.

کنسرتی برای حمایت از مردم کرمانشاه

کنسرتی برای حمایت از زلزله زدگان کرمانشاه در روز  26 بهمن در تهران برگزار شد.

نخست این برنامه به نوازندگی تنبور و عود اختصاص داشت و در ادامه با تک‌نوازی گیتار کلاسیک، تک‌نوازی گیتار آکوستیک، تک‌خوانی ادیب وحدانی و همچنین بابک ولی‌پور،  کنسرت ادامه پیدا کرد.

در بخش پایانی «ویدیو آرت» با روایتی از مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه پخش شد.

این برنامه به همت گروه مردمی «یاری باران» و با حمایت کارگروه روانشانسی و علوم تربیتی خانه اندیشمندان برگزار شد.

درگذشت موزیسین بزرگ در 48 سالگی

«یوهان یوهانسون» آهنگساز 48 ساله ایسلندی و برنده جایزه گلدن گلوب و نامزد جایزه اسکار، این هفته در برلین به دلیل نامعلومی درگذشت. «تیم هو سون» مدیر برنامه‌های او بیان کرده که مقامات برلین در حال رسیدگی به پرونده او هستند و به همین جهت برای پی بردن به علت مرگش، او را کالبدشکافی خواهند کرد.

جامه دران اهالی نیویورک را شیفته خود کردند

گروه موسیقی «جامه دران» که در سال 2012 توسط دو برادر تشکیل شد، با اجراهای نیم ساعته در شهر نیویورک حسابی طرفدار پیدا کردند و از طریق رادیو موسیقی اصیل ایرانی را به گوش میلیون ها طرفدار موسیقی رساندند.

کاوه حق‌طلب (کمانچه)، سیاوش حق‌طلب (تار)، مهناز کلانی (سنتور)، بابک حق‌طلب (تنبک) و منصور حق‌طلب (سه‌تار) اعضای این گروه اینسترومنتال هستند که قرار است دو هفته دیگر در rubin museum of art روی صحنه بروند.

بابک حق طلب می گوید که تصور مردم آمریکا از موسیقی خاورمیانه، موسیقی عربی است.

کارن همایونفر سیمرغ سوم را به خانه برد

با وجود این که عقیلی، خلعتبری، علیزاده و یک آهنگساز یونانی در میان نامزد های دریافت بهترین موسیقی متن در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بودند، اما کارن همایونفر برای موسیقی فیلم «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا موفق به دریافت سیمرغ بلورین در این بخش شد.

جشنواره چله سرود ملی با کمک محمد گلریز برگزار شد

حوزه هنری خراسان رضوی برای نخستین بار جشنواره «چله سرود انقلاب» را راه‌اندازی کرد و به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با هدف احیای سرود مردمی، از همه گروه‌های سرود و همخوان حرفه‌ای، مسجدی و دانش‌آموزی در سراسر کشور، جهت اجرای سرود دعوت کرده است. مهلت ارسال اثر تا ۳۰ بهمن است و  قرار است نتایج ۵ اسفند اعلام شود.

انتشار قطعه ها و موزیک ویدیو های پرطرفدار

در این هفته بسیاری از قطعات شنیدنی موزیک ویدیو ها از خواندگان پرطرفدار منتشر شدند. از جمله این آثار می توان به «شب قبل بهار» از سیامک عباسی، «بازم رفت» از امیر عباس گلاب، «همیشه با من باش» از مهدی یراحی، «باورم کن» علی زند وکیلی، «همین الان یهویی» از محمد رضا علیمردانی و موزیک ویدیوی «تو بری بارون» از محمد علیزاده اشاره کرد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.