در نشست خبری کنسرت مانی رهنما عنوان شد؛

دلیل کم کاری مانی رهنما چه بود؟/ انتقاد آقای خواننده از وضعیت موسیقی پاپ

نشست خبری کنسرت مانی رهنما در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

قرار است راه جدیدی در موسیقی باز کنمبه گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری کنسرت  بزرگ مانی رهنما صبح روز سه شنبه 17 بهمن در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

 در ابتدا، مجری این برنامه صبا راد (همسر مانی رهنما)  به روی صحنه آمد و توضیحات مقدماتی را ارائه داد و از مانی رهنما، محمدرضا عقیلی عقیلی و رضا  تاج بخش دعوت کرد که به روی صحنه بیایند.

بابک صحرایی، ترانه سرا در خصوص همکاری خود با مانی رهنما گفت: حدود بیست سال از فعالیت حرفه‌ای مانی رهنما می‌گذرد و کنسرت رهنما از نظر رعایت استانداردها توسط این خواننده اهمیت دارد که تعداد کمی از خوانندگان آنها را رعایت می‌کند. همچنین او قطعات خوبی را در این سال ها تولید کرده و شاگردان فراوانی را پرورش داده است.

مانی رهنما ادامه داد: در زمینه موسیقی، من طرفدار اهالی موسیقی و خواننده‌ها هستم و شایعه شده بود که من مخالفت هایی با خوانندگان جدید دارم. من نه تنها با کسی مشکلی ندارم بلکه در بسیاری از موارد با این عزیزان تماس دارم و درباره کارهای مختلف گفتگو می کنم.

وی افزود: در حوزه آواز سعی کردم که تفاوت را در جهان موسیقی انجام دهم. در زمانی که تازه موسیقی الکترونیک آمده بود، من سبکی جدید خواندم که مخالفانی داشت. همه داشتند موسیقی الکترونیک کار می کردند و من موزیک پیانو کار می کردم. بابک صحرایی من را در آن سال ها خیلی کمک کرد. البته در یک مقطع زمانی به دلیل بیماری بابک بیات، با تاج بخش پیانیست خوب فعالیتم را آغاز کردم.

عقیلی در پاسخ سوال یک خبرنگار درباره تعداد سازها گفت: بر خلاف کنسرت های قبلی رهنما که بیشتر با پیانو بود، این کنسرت با سازهای متنوع بادی  برگزار می شود.

در ادامه نشست، رهنما درباره علت تاخیر انتشار آلبومش گفت: ابتدا با یک اسپانسر قرارداد بستیم که متاسفانه به تعهداتشان عمل نکردند. پس از آن آقای اوجی کار را در دست گرفت. حدود دو سال  پلیپ حنجره داشتم، به همین علت  این آلبوم 7 سال به طول انجامید. 70 درصد زحمت آلبوم با برادرم است و یک راه جدید قرار است در این آلبوم آغاز کنیم. قرار است آلبوم جدید قبل از نوروز یا ابتدای سال جدید منتشر شود.

این خواننده در خصوص حواشی حضورش در برنامه «دورهمی» اظهار کرد: این برنامه ارتباطی با کنسرتم نداشت. حتی شایعه شده بود که بخشی از مصاحبه ما کوتاه شده اما این موضوع هم صحت ندارد.

وی تصریح کرد: ما در شبی که دورهمی برنامه داشتیم برای آلبوم شاید تبلیغ کردیم نه برای اجرای کنسرت. چون هنوز برنامه دقیق  کنسرت اعلام نشده بود. علی اوجی تهیه کننده کار من کسی است که دعوت مهمانان برنامه دورهمی را برعهده دارد و او مرا به «دورهمی» دعوت کرد. هیچ بحث تبلیغاتی نبود و مهران مدیری کسی نیست که سفارش قبول کند.

رهنما در خصوص سبک های موسیقی نوین و تغییر سبک خود گفت: تغییر سبک در خوانش من اتفاق نمی افتد، اما در تنظیم و ملودی کار جدیدم شاهد تغییراتی هستید. بخش موسیقی پاپ جشنواره موسیقی فجر را در سال 77 خود ما راه انداختیم و من خواننده بودم؛ در آن جشنواره خیلی عجیب بود که پاپ روی صحنه می رفت و بازخوردش جایزه بود. در این جشنواره ها یک بحثی وجود دارد، اینکه دوستان با ما همراهی لازم ندارند و می‌شد از طیف های موسیقی دعوت کرد.

عقیلی در خصوص جشنواره فجر اظهار کرد: اصلا مسابقه ای در جشنواره موسیقی فجر نیست و هیچ هیئت داورانی نیست که اجراها را بررسی کند.  دعوت از خوانندگان صرفا برای فروش بلیت ها و درآمد زایی است.

در ادامه توضیحاتی در خصوص تاریخچه فعالیت بیست ساله رهنما داده شد و سیر فعالیت های این خواننده بررسی شد.

گوهری، اسپانسر کنسرت رهنما در خصوص این خواننده گفت: اتفاق ویژه ای در موسیقی رهنما می افتد و او با شور و عشقش من را ترغیب به فعالیت با وی کرد. تاثیر موسیقی در زندگی انسان را نمی توان جدا از زندگی روزمره دانست.

رهنما در پاسخ سوال خبرنگار مبنی بر جایگاه موسیقی پاپ گفت: موسیقی تغییر کرده، اما نه بد شده و نه خوب ! در واقع یکسری المان ها از میان رفته و یکسری دیگر جایگزین آنها شده است. وقتی بابک بیات آهنگ و ملودی می‌ساخت، خیلی اوقات ترکیه ای ها قطعات خود را از او برداشت می کردند، اما الان کاملا بر عکس شده است. کاور در همه جا اتفاق می‌افتد اما الان زیاد و مستقیم است. حتی سبک مرثیه و نوحه در موسیقی کپی می‌شود. البته که مرثیه و نوحه جایگاه والایی دارد، اما در موسیقی باید چارچوب بندی درستی داشته باشد. ما کمی از موسیقی و مسیر درست ملودی سازی خارج شده ایم.

رهنما در این باره که چرا سالن ایرانیان برای کنسرت انتخاب شده، اظهار کرد: بعد از جشنواره فجر متوجه شدم که خوانندگان مطرحی در این سالن اجرا کرده اند؛ حتی برای اجاره سالن به دیگر سالن های شهر مراجعه کردیم اما همه آنها پر بود. مدیریت این سالن با شرایطی کاملا منعطف تسهیلات دیگری را در اختیار ما قرار داد که ارزشی معادل 100 میلیون تومان است.

عقیلی درباره کیفیت سالن ایرانیان گفت: در چند سال گذشته سالن میلاد نمایشگاه صدای خوبی نداشته است. همچنین در برج میلاد مشکل صدا وجود داشت که به دلیل کثرت کنسرتهای خوانندگان، این مشکل حل شد. باید در سالن ایرانیان هم این اتفاق بیافتد.

گفتنی است مانی رهنما خواننده قطعه «مرسدس» در تاریخ چهار اسفند ماه 1396، ساعت 19 در سالن کنسرت ایرانیان به همراهی ارکستری بیست نفره روی صحنه می رود و قرار است که در این کنسرت رضا تاج‌بخش رهبری ارکستر و محمدرضا عقیلی تنظیم قطعات را به عهده داشته باشند.

همچنین در این کنسرت قطعات یه یادماندنی سال‌های گذشته مانی رهنما به همراه آثار جدید این خواننده اجرا می شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار