رئیس پلیس فتا زنجان خبر داد:

فیشر حرفه‌ای به دام افتاد

مجرم حرفه‌ای با بارگذاری سایت‌ها و درگاه‌های بانکی فیشینگ شده، از اطلاعات حساب بانکی شهروندان به دام افتاده اطلاع یافته و در پی آن اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی طعمه‌های خود می‌کرد.

فیشر حرفه‌ای به دام افتادبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ دوم آدینه‌لو در مصاحبه رادیویی با صدا و سیمای مرکز زنجان در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی شکایت احدی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی از طریق فضای مجازی مراتب در دستور کار کارشناسان پلیس فتا زنجان قرار گرفت.

وی افزود: پس از اخذ مستندات و اظهارات شاکی پرونده، با اقدامات فنی و شیوه شگردهای خاص پلیسی نسبت به شناسایی متهم اقدام گردید.

سرهنگ آدینه‌لو ادامه داد: در بررسی‌های اولیه مشخص گردید متهم از طریق هک سایت‌ها و ایجاد درگاه‌های جعلی بانکی "فیشینیگ" مرتکب جرایم اینترنتی شده است.

وی گفت: پس از شناسایی موقعیت متهم با هماهنگي و اخذ دستور مقام محترم قضائي تيمي از مأمورين پليس فتا زنجان به موقعيت اعلامي اعزام در یک اقدام غافلگيرانه متهم به همراه کليه ادله‌هاي دخيل در بزه ارتکابی توقيف و به پلیس فتا زنجان دلالت گردید.

رئیس پلیس فتا استان زنجان ادامه داد: متهم در ابتداي بازجويي منکر هرگونه بزه ارتکابي می‌شد ولی پس از مواجه شدن با قرائن و شواهد موجود در پرونده معترف شد با استفاده از شیوه و شگرد خاص اقدام به ایجاد درگاه بانکی جعلی "فیشینیگ" می‌نماید و از این طریق به حساب بیش از 20 نفر از کاربران دسترسی و مبالغی را آنها برداشت نموده است.

وی گفت: به دليل گسترده بودن کلاهبرداري در سطح کشور پرونده فوق کماکان در پلیس فتا زنجان حال رسيدگي مي‌باشد لذا از همشهریان و کاربران تقاضا داریم چنانچه پرونده‌ای با این موضوع دارند جهت پیگیری قضایی به پلیس فتا زنجان مراجعه نمایند.

سرهنگ آدینه‌لو در توصیه به شهروندان برای به دام نیفتادن در دام فیشینگ گفت: راه تشخیص سایت‌های فیشینگ در توجه به قسمت URL سایت پرداخت است و کاربران باید حتما دقت کنند که در کنار آدرس سایت، عبارت https:// ذکر شده باشد. همچنین باید از وجود علامت قفل مانند، در کنار صفحات آدرس اینترنت بانکی اطمینان کسب کنید و حتما در هنگام ورود اطلاعات بانکی خود در درگاه‌های بانکی در بستر فضای وب، از صفحه‌کلیدهای مجازی استفاده کنید

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار