مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز در فارس

۱۵۱ چاه غیر مجاز طی چهار روز در فارس مسدود شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمیدرضا دهقانی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس با اشاره به ﻃﺮح اﺣﯿﺎء و ﺗﻌﺎدل ﺑﺨﺸﯽ آب‌های زﯾﺮزﻣﯿﻨﯽ و گام‌های تازه برای اجرای طرح مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز گفت:طی چهار ۱۵۱ چاه در مناطقی از کامفیروز مرودشت، سروستان، و پاسارگاد مسدود شد.

وی بیان کرد: این طرح در شهرستان اقلید دنبال می‌شود و در ماه آذر، دی و بهمن امسال نیز در منطقه کامفیروز مرودشت ۷۷ حلقه چاه غیر مجاز مسدود و شمار چاه‌های غیر مجاز پر شده دراین منطقه در ۲ روز گذشته به ۱۱۸ حلقه رسیده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس افزود: روز گذشته با مسدود کردن ۹ چاه در شهرستان پاسارگاد شمار چاه‌های پر شده طی ۴ روز گذشته دراین شهرستان به ۲۸ حلقه رسیده است.

دهقانی با بیان اینکه این طرح در شهرستان سروستان با مسدود کردن ۵ حلقه چاه کلید زده شده، ادامه داد: اجرای طرح تعادل بخشی و مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز ادامه دارد و مشکل اصلی اجرای این طرح مسائل مالی بوده که تا حد زیادی رفع شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس تعداد زیاد چاه‌های پروانه دار را برا‌ی منابع آب مشکل آفرین دانست و تصریح کرد: بر اساس آمار موجو ۵ و ۱۵ دهم درصد از چاه‌های مجاز و پروانه دار کشور دراستان فارس وجود دارد که ۵ درصد از چاه‌های غیر مجاز کشور دراین استان بوده و باید برداشت‌های مجاز را برای حفاظت بیشتر از منابع آب کنترل کرد.

دهقانی با اشاره به اینکه اضافه برداشت در چاه‌ها باید کنترل شود اضافه کرد: نصب کنتور هوشمند از راهکار‌های کنترل برداشت دراین چاه‌ها است، که از ۳۶ هزار چاه برقی دراستان فارس برای ۱۲ هزار چاه کنتور نصب شده است.

وی اظهار کرد: در پروانه این چاه‌ها ساعت کارکرد درج شده، و اگر یک چاه بیش از ساعات مجاز برداشت کند می‌توان برق چاه را قطع کرد.
انتهای پیام/ت

پر کردن چاه‌های غیر مجاز در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.