لوح ثبت جهانی فرش دستباف کاشان رونمایی می‌شود

لوح ثبت جهانی فرش دستباف کاشان همزمان با برگزاری دوازدهمين المپياد فرش دستباف کشور در دانشگاه كاشان رونمایی می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس پژوهشكده فرش دانشگاه كاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت: اين المپياد با حضور نزديك به ۲۵۰ دانشجو و دانش‌آموز از سراسر کشور و ۳۰ نفر داور و گروه اجرايي برگزار می‌شود.

دکتر احمد اكبري، افزود: دوازدهمين المپياد فرش دستباف کشورهرسال در دو سطح دانشجويي و دانش‌آموزی در گرایش‌های طراحي، بافت، مرمت و رنگرزي برگزار می‌شود.

وی ايجاد انگيزه به‌منظور تحصيل علوم و كسب مهارت‌های علمي دانش آموزان و دانشجويان فرش، ارزيابي توان علمي در دو سطح دانش‌آموزی و دانشجوئي، شناسايي دانش آموزان و دانشجويان مستعد و نمونه در سطح استان‌ها و كشور را ازجمله اهداف برگزاری این المپیاد برشمرد و افزود: سعی بر این است که با برگزاری این المپیاد انگيزه رقابت و سنجش سطح دانش و مهارت هنرمندان عرصه هنر ـ صنعت فرش در دو سطح دانش‌آموزی ـ دانشجوئي ایجاد شود.

به‌گفته‌وی، بدين منظور با استفاده از نظرات متخصصين و صاحب‌نظران و تلفيق تجارب حاصل از ساير مسابقات كه توسط دستگاه‌های مختلف برگزارشده، شیوه‌ای مناسب و كارآمد كه بتواند به‌درستی ميزان توانمندي آنان را نشان دهد طراحی‌شده است.

شایان ذکراست: دوازدهمين المپياد فرش دستباف کشور با همكاري گروه فرش دانشگاه كاشان، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان و مركز ملي فرش ايران از هشتم تا دهم اسفندماه سال جاري در دانشگاه كاشان برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار