عملیات بیابان زدایی در اراضی بیابانی استان سمنان اجرا خواهد شد

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت : عملیات بیابان زدایی در بیش از ده هزار هکتار از اراضی بیابانی این استان تا پایان سال اجرا خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی اصغرجلالی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اینکه عملیات بیابان زدایی در بیش از ده هزار هکتار از اراضی بیابانی استان سمنان تا پایان سال اجرا خواهد شد گفت : بیابان زدایی و احیاء آنها به طرق مختلف همواره یکی از برنامه های مهم این معاونت بوده که این برنامه برای سال های آتی نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: عملیات بیابان زدایی در استان سمنان به روش های نهال کاری با گونه های مقاوم،احداث بادشکن وپروژه کنترل هرز آب به همراه بذر پاشی وقرق صورت می گیرد و در حال حاضر حیات اکولوژی در بخشی از بیابان های استان سمنان که در آنها عملیات بیابان زدایی انجام شده است در حال جریان است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با تاکید بر ادامه عملیات بیابان زدایی در استان این پروژه را برای حفاظت خاک،مهار ریزگرد هایی که منشاء داخلی دارند و حتی چرخش سالم زندگی در شهرها و روستای های استان را بسیار ضروری دانست.

وی اظهار داشت : بیابان های استان سمنان حدود 50 درصد از مساحت استان و 16 درصد از مساحت بیابان های کشور را به خود اختصاص داده است و نیز به عنوان یک استان با سیمای عمدتا بیابانی سومین استان بیابانی کشور به شدت با این معضل درگیربوده و پروسه فرسایش بادی و عوارض ناشی از آن ، هرساله خسارت بسیار زیادی را به تاسیسات اقتصادی و منابع زیستی آن وارد می كند که توجه بیش از پیش به احیاء آن و عملیات بیابان زدایی یک ضرورت جدی محسوب می شود.

جلالی تصریح کرد: به طور خلاصه از حدود یک هزارو 270 هزارهكتار از اراضی استان که تحت تاثیر فرسایش بادی قرار دارند حدود477 هزارو 791 هكتار از اراضی استان سمنان در22 منطقه به عنوان کانون های بحرانی فرسایش بادی در سطح استان شناخته شده است.

وی اظهار داشت: در سال جاری در حوزه فنی بیش از132میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی مصوب شده که انتظار می رود با تخصیص اعتبار شاهد اجرای پروژه های خوبی در سطح استان باشیم.

انتهای پیام/ ه

اجرای عملیات بیابان زدایی در بیش از ده هزارهکتار از اراضی بیابانی استان سمنان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.