پرداخت ۱۴۱۴ میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک سپه برای رونق تولید درسیستان وبلوچستان

مدیر امور شعب بانک سپه سیستان و بلوچستان گفت: این بانک هزار و ۴۱۴ میلیارد ریال تسهیلات برای رونق بخش صنعت و معدن استان در ۱۰ ماه نخست امسال پرداخت کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمد حسن براتی مدیر امور شعب بانک سپه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بانک سپه براساس اولویت‌های این استان مبنی بر توسعه بخش صنعت و معدن حدود ۵۰ درصد از تسهیلات اعطایی امسال خود را به این بخش اختصاص داده است.

براتی گفت: همچنین با توجه به ظرفیت‌های فراوان اقتصادی سیستان و بلوچستان این بانک برای فراهم کردن امکانات توسعه تجارت استان در این مدت ۸۸۵ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان بخش بازرگانی و خدمات پرداخت کرده است.

وی اعطای ۴۴۸ میلیارد ریال تسهیلات به بخش مسکن و ساختمان و ۷۵ میلیارد ریال به بخش کشاورزی را از دیگر اقدامات امسال این بانک برشمرد.

مدیر امور شعب بانک سپه سیستان و بلوچستان از رشد ۲۷ درصدی منابع موثر این بانک در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: منابع موثر این بانک از ۶ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال سال گذشته با رشد ۲۷ درصدی تا پایان دی ماه امسال به هشت هزار و ۵۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

براتی افزود: بانک سپه در سیستان و بلوچستان در سه سال اخیر از نظر رشد منابع رتبه نخست شبکه بانکی استان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اهمیت واحد‌های تولیدی کوچک و متوسط در اشتغالزایی گفت: این بانک در ۱۰ ماه نخست امسال ۷۴۵ میلیارد ریال به فعالان واحد‌های تولیدی پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه عمده تسهیلات بانک سپه سیستان و بلوچستان در ۱۰ ماه نخست سال به فعالان تولید (دامداری و صنعت و معدن) پرداخت شده است گفت: این بانک با پرداخت ۲۴۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات به واحد‌های کوچک و متوسط سال گذشته موفق به کسب رتبه نخست در استان در بین بانک‌های دیگر شد.

براتی افزود: همچنین در ۱۰ ماه نخست امسال در زمینه تسهیلات رفع موانع تولید این بانک رتبه سوم را به خود اختصاص داده که با توجه به در دست اقدام بودن طرح بزرگ اقتصادی سیمان تیس چابهار و اضافه شدن آن، این بانک امسال نیز رتبه نخست را در این بخش به خود اختصاص خواهد داد.

وی با اشاره به اقدامات بانک سپه در کمک به واحد‌های تولیدی گفت: این بانک در راستای سیاست‌های دولت و کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب حمایت از طرح‌های کلان را به صورت جدی در دستور کار قرار داده به طوری که طرح بزرگ سیمان تیس با تسهیلات ۱۰۰ میلیارد ریالی در ۲ مرحله انعقاد قرارداد قرار دارد.

وی افزود: این در حالیست که تاکنون به این طرح بزرگ اقتصادی ۲۳ میلیون و ۶۳۰ هزار یورو به صورت تسهیلات ارزی پرداخت شده است.

براتی با اشاره به اهمیت کمک به ازدواج جوانان گفت: بانک سپه در راستای عمل به انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود امسال هزار و ۷۵۶ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ ۱۷۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در قالب طرح ضربتی مورد تاکید بانک مرکزی در سیستان و بلوچستان پرداخت کرده است.

وی گفت: یکی از سیاست‌های این بانک در کنار ارائه خدمات بانکی کمک به اقشار آسیب پذیر است که در این راستا ۸۹ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۶ میلیارد ریال به خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی استان دراین مدت پرداخت شده است.

وی کمک به ساخت و تجهیز فضا‌های آموزشی و مراکز دینی مذهبی و حمایت از ورزشکاران را از جمله اقدامات دیگر بانک در زمینه فعالیت‌های عام المنفعه و کمک به فعالان ورزشی در استان ذکر کرد.

وی با اشاره به موفقیت بانک سپه در حوزه فعالیت‌های ارزی پس از رفع تحریم ناعادلانه علیه این بانک گفت: این بانک در استان با صدور حدود ۲۰ میلیون دلار حواله ارزی، ۲ میلیون دلار گشایش اعتباری اسنادی و سه میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بروات وصولی امسال عملکرد قابل قبولی داشته است.

مدیر امور شعب بانک سپه سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت گسترش خدمات الکترونیک بانک سپه در استان گفت: تعداد کارت خوان‌های این بانک در استان سال گذشته ۶ هزار و ۴۵۰ دستگاه بود که در ۱۰ ماه نخست امسال به هفت هزار و ۷۰۶ دستگاه افزایش یافته است.

براتی افزود: همچنین در حوزه دستگاه‌های‌ای تی ام امسال ۳۶ دستگاه در سراسر سیستان و بلوچستان نصب شده که در مجموع تعداد آن‌ها تا پایان دی ماه در استان به ۱۰۳ دستگاه رسیده است که به طور متوسط سرانه هر شعبه سه دستگاه است.

وی ادامه داد: با توجه به لزوم حفاظت و نگهداری از سرور‌ها و تجهیزات الکترونیکی بانک، اتاق سرور روم در طبقه زیرین بانک سپه که از امنیت لازم برخوردار است تجهیز شده است.

وی تعداد کل شعب بانک سپه در سیستان و بلوچستان را ۳۷ شعبه ذکر کرد.

انتهای پیام/ع

پرداخت  تسهیلات توسط بانک سپه برای رونق تولید درسیستان وبلوچستان

برچسب ها: بانک ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار