عفو بین‌الملل: ترامپ حقوق‌بشر را به قهقرا می‌برد

سازمان عفو بین‌الملل در گزارش سالانه خود، سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را عامل تشدید نفرت پراکنی در جهان دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، سازمان عفو بین‌الملل  اعلام کرد، سیاست های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نفر‌ت‌انگیز است و حقوق بشر در جهان را تهدید می‌کند.

سازمان عفو بین‌الملل همچنین تاکید کرد: "ترامپ در خارج از آمریکا  به اقداماتی ضد حقوق بشری  دست می زند."

رئیس سازمان عفو بین‌الملل نیز در این باره گفت: "در حال حاضر در جهان مسائل سختی بر سر راه حقوق بشر قرار دارد، اما این مرد با اقداماتش شرایط خطرناکی ایجاد می‌کند."

وی همچنین به قانون منع سفر شهروندان 6 کشور مسلمان به آمریکا اشاره کرد و گفت: "این تصمیم پس از ماه‌ها بحث و جدل همچنان اقدامی نادرست و غیرشفاف است. او همچنین تاکید کرد، این اقدام که کشورهای بزرگ مسلمان را هدف قرار داده باعث ایجاد تنفر می شود واین اقدام بسیار خطر ناک است.

رئیس سازمان عفو بین الملل همچنین گفت: "سران کشورهای جهان به مساله حقوق بشر کم توجهی می‌کنند و الفاضی مانند "خبر دورغین" که ترامپ به آن تکیه دارد بیشتر جنبه عوام فریبی دارد."

رئیس جمهور آمریکا از ابتدای کارزار انتخاباتی خود تا کنون از اصطلاح "خبر دروغین" در مورد اخباری که بر ضد اوست استفاده کرده است.

سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی 140 صفحه‌ای به وضعیت حقوق بشر در جهان پرداخت و از سران جهان خواست خود را برای چالش‌های پیش رو آماده کنند و گفت: "سیاست ترامپ باعث تغییرات شدیدی در وضعیت حقوق بشر در سراسر جهان می شود و حقوق بشر را به قهقرا می برد."

انتهای پیام/

 

انتقاد سازمان عفو بین الملل از سیاست‌های ترامپ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار