برخورد دیپلماسی آمریکا و کره شمالی در کره جنوبی؛

ایوانکا ترامپ برای شرکت در اختتامیه المپیک زمستانی به کره جنوبی می‌رود

دختر ترامپ در اختتامیه المپیک زمستانی شرکت می‌کند این درحالی است که در این مراسم یک ژنرال بلندپایه کره شمالی نیز حضور خواهد داشت.

 ایوانکا ترامپ برای شرکت در اختتامیه المپیک زمستانی به کره جنوبی می‌رودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی‌میل، "ایوانکا ترامپ"، دختر رئیس جمهور آمریکا در مراسم اختتامیه المپیک زمستانی کره جنوبی که آخر این هفته برگزار می‌شود با ژنرال کره شمالی رو‌ در رو خواهد شد. بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ به غیر از پرداختن به مسابقات ورزشی به مکانی برای برخوردهای سیاسی تبدیل شده است.

"کیم جونگ اون"، رهبر کره شمالی، خواهرش "کیم یو جونگ" را به مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک فرستاد، آن هم در حالی که "مایک پنس"، معاون رئیس جمهور آمریکا نیز در این مراسم شرکت می‌کرد. کیم یو جونگ در طول دیدارش دعوتنامه‌ای برای "مون جائه این"، رئیس جمهور کره جنوبی فرستاده و از او درخواست کرده بود تا در دیدار میان سران کشورها شرکت کند.

کاخ سفید اعلام کرده است که دونالد ترامپ از دختر بزرگ‌ش که یکی از مشاوران او نیز محسوب می‌شود، درخواست کرده تا به پیونگ چانگ سفر کند.

به نظر می‌رسد رئیس جمهور کره جنوبی می‌خواهد با استفاده از این "المپیک صلح آمیز" تنش میان پیونگ یانگ و واشنگتن را کاهش دهد. اگرچه در مراسم افتتاحیه مایک پنس با چند صندلی فاصله از کیم یو جونگ نشست و حتی یک کلمه هم با یکدیگر رد و بدل نکردند.

قرار است ایوانکا ترامپ روز جمعه در ضیافت شام رئیس‌جمهور کره جنوبی شرکت کند و خبرگزاری یون‌هاپ نیز اعلام داشته که احتمالا مون جائه این با نماینده پیونگ یانگ نیز ملاقات خواهد کرد. اما یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا هرگونه ملاقات میان ایوانکا ترامپ و نماینده کره شمالی را رد کرده است.

یکی از مقامات دولت ترامپ می‌گوید پیونگ یانگ از بازی های المپیک استفاده کرده است تا تصویر بهتری از خود را در جامعه بین‌الملل به تصویر بکشد و به وسیله مذاکرات با سئول، خطر حمله نظامی آمریکا را کاهش دهد.

انتهای پیام/

 

دختر ترامپ به کره جنوبی سفر می‌کند

 

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار