کاشت ۱۳۳ هزار نهال مثمر و غیر مثمر به مناسبت روز درختکاری در بروجرد

رئیس اداره منابع طبیعی و آخیزداری بروجرد گفت: امسال در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری ۱۳۳ هزار نهال مثمر و غیر مثمر در بروجرد کاشته می‌شود که از این تعداد ۱۰ هزار نهال مربوط به منابع طبیعی است که توزیع خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  "امیر ثقلینی" رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد در جلسه هماهنگی هفته منابع طبیعی که در فرمانداری برگزار شد گفت: امسال شعار هفته منابع طبیعی (منابع طبیعی با مردم، برای مردم) نامگذاری شده که در این راستا منابع طبیعی ۱۰ هزار نهال را در شهرستان توزیع می‌کند.

 وی افزود: همچنین جهاد کشاورزی و فضای سبز نیز تعدادی دیگر نهال را توزیع می‌کنند، اما امسال تعدادی از پزشکان شهرستان قصد دارند حدود ۶ هزار نهال را در سایت مسکن مهر برای ایجاد فضایی زیبا غرس کنند.

 ثقلینی اظهار داشت: این روز‌ها منابع طبیعی حال و روز خوبی ندارد و عامل انسانی به عنوان بزرگترین عامل تخریب است و مصرف گرایی سبب شده تا به آینده این منابع توجه‌ای نشود در حالی که باید این امانت را سال‌های بعد به نسل جوان بدهیم.

 رئیس اداره منابع طبیعی بروجرد با اشاره به کاهش بارش‌ها افزود: در حال حاضر تنها ۳۰ درصد از آب‌های زیر زمینی تامین و ۷۰ درصد آن‌ها با خشکی همراه هستند که این مشکلی است که در سال آینده بیشتر مشهود است.

 به گفته وی همچنین با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز در نظر داریم تا ورودی استان از سمت اراک را به طول ۳ کیلومتر کاشت درخت انجام شود تا علاوه بر داشتن منظری زیبا برای وارد شدن به شهرستان بتوانیم درختکاری را بیشتر توسعه دهیم.

 ثقلینی اظهار داشت: هم اکنون ۶ هزار نفر همیار طبیعیت در بروجرد وجود دارد که یک ظرفیت هستند و باید روز به روز با همکاری برای حفظ و نگهداری منابع طبیعی تلاش کرد.

انتهای پیام/د

۱۳۳ هزار نهال مثمر و غیر مثمر در بروجرد کاشته می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.