امام جمعه همدان گفت:در اغتشاشات اخیر در تهران افرادی که خود را عارف و اهل سلوک می‌خواندند خون حافظان امنیت را پایمال کردند و باید به حکم دین قصاص شوند.

اغتشاش گران اخیر باید قصاص شوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ امام جمعه همدان،آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان اظهار کرد: دیدگاه دین اسلام نسبت به عظمت، حرمت و کرامت انسان قابل قیاس با تمدن جاهلی جهان امروز نیست.

وی با بیان اینکه غرب با غارت اصالت‌ها و ارزش‌ها آن را به پایین‌ترین سطح رسانده‌اند، گفت: گرایشات باطل دینی انسان را به سمت انحراف می‌کشاند اما اگر انسان حداقل برای مرتبت و کرامت نفس خود ارزش قائل باشد هرگز به سمت این جرم و جرائم نمی‌رود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه انسان در نگاه دین عظمت دارد و باحرمت تلقی می‌شود، افزود: در روایات آمده چشم غره به مومن باعث سراپا نگاه داشته شدن او در قیامت می‌شود تا چه رسد به تعرض به آبرو، مال و جان مومن که حتی شکستن نماز برای حفظ آن جایز شمارده شده است.

وی گفت: قطع چهار انگشت دزد را برخی واژگونه نشان داده‌اند در حالی که این حکم به خاطر حرمت مال مسلمان و امنیت فکری و روانی جامعه است و در دین حتی اجازه داده نشده به جنازه مسلمان اهانت شود.

طه‌محمدی ادامه داد: همین روزها بزرگداشت حاج ملاهادی سبزواری است که اسباب تربیت 200 تا 300 شاگرد مبارز شد او در شرح دعای جوشن کبیر حدیثی نقل کرده که حقیقت انسانیت انسان، بزرگترین حجت است و حقیقت انسان صورت و فهرست تمام موجودات و انسان لوح محفوظ حکمت خداست.

وی در ادامه با بیان اینکه بر اثر تربیت غلط در آمریکا فرد دیوانه‌ای اسلحه برداشته و 20 نفر را کشته است، گفت: آن وقت رئیس جمهور نادان آن کشور می‌گوید به معلمان هم اسلحه بدهید؛ دلیل این حرف آن است که چون انسان در آمریکا به اندازه یک پشه قیمت ندارد و فرد جانی دیوانه را دو سال زندانی می‌کنند.

امام جمعه همدان افزود: در آمریکا میانگین 300 میلیون اسلحه به فروش می‌رسد و مردم بعد از این قتل‌عام‌ها در مدارس به دنبال خرید کوله پشتی ضد گلوله و خرید اسلحه رفته‌اند.

وی گفت: در اغتشاشات اخیر در تهران افرادی که خود را عارف و اهل سلوک می‌خواندند خون حافظان امنیت را پایمال کردند و باید به حکم دین قصاص شوند.

طه‌محمدی تأکید کرد: اگر یک نفر از آن سو کشته می‌شد در بوق و کرنا می‌کردند و وااسفا و وامصیبتا به راه می‌انداختند اما اکنون که سه نیروی حافظ امنیت برای ممانعت از خونریزی به شهادت رسیدند هیچ صدایی از بوق‌های حقوق بشر در نمی‌آید.

وی ادامه داد: تدبیر نیروهای انتظامی در بردباری و خنثی کردن نقشه کشته‌سازی با بذل جان، جای قدرشناسی بسیار دارد.

امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنانش افزود: یک میلیون نفر در فرانسه تظاهرات می‌کنند که ما خانواده می‌خواهیم چون خواهر، برادر و خانواده ندارند، این افراد بهترین گزینه برای داعشی و جنایتکار شدن هستند.

وی با بیان اینکه امروز خونریزی در جهان عادی شده است، گفت: انسان اگر بر مدار جنایت بیفتد به جایی می‌رسد که چون عمال طاغوت به شاه پیشنهاد می دهد تمام مخالفان در تهران را بکشیم که 200 هزار سلطنت طلب برای ما کافیست.

طه‌محمدی گفت: در این آخرالزمان باید مراقب فرزندان و خانواده خود باشیم که جهان بسیار جای نامناسبی شده است و تنها راه نجات تمسک به اهل بیت پیامبر(ص) است.

امام جمعه همدان تأکید کرد: اوضاع جنایاتی که در جهان رخ می‌دهد از جنگل بدتر شده و در همه جا خون و خونریزی مکاتب انسان‌ساز ادامه دارد.

وی در پایان با بیان اینکه اهتمام در عدالت و دستگیری از دیگران و رفع مشکلات مانند ازدواج جوانان، اشتغال و بیکاری بر همه مومنان ضرورت دارد، خواستار توجه به این امر شد.

انتهای پیام/خ

حکم قصاص برای اغتشاش گران اخیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.