هزینه کرد میلیاردی برای تحصیل مددجویان خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد استان گفت : در 10 ماهه امسال یک میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان برای هزینه‌های تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد استان هزینه شده است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ عباس اهرابی مدیر کل کمیته امداد استان خراسان شمالی با بیان این که در سال جاری بیش از یک میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان برای هزینه‌های تحصیلی دانش آموزان و شهریه دانشجویان تحت حمایت هزینه شده است ، گفت :  از این مبلغ ۵۶۰ میلیون تومان برای دانش آموزان و ۷۶۰ میلیون تومان نیز برای شهریه دانشگاه دانشجویان تحت حمایت این نهاد در استان هزینه شده است

وی با اشاره به این که هم‌اکنون هفت هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز و دانشجو تحت حمایت این نهاد قرار دارند ، افزود: کمیته امداد خراسان شمالی با ارائه خدمات متناسب با نیاز این دانش آموزان و دانشجویان به رشد و ارتقاء وضعیت تحصیلی آنها کمک می‌کند .

اهرابی اظهار کرد : شهریه دانشجویان متناسب با رشته و مقطع تحصیلی پرداخت می شود و همچنین در قالب کمک ‌هزینه تحصیلی بابت هزینه خوابگاه ، ایاب ذهاب و خرید سایر ملزومات ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان متوسط سرانه پرداخت کمک‌های تحصیلی این نهاد به هر دانش‌آموز ۶۵ هزار تومان برای  سال گذشته برشمرد و گفت : امسال این رقم به ازای هر دانش‌آموز تحت حمایت به ۱۰۲ هزار تومان افزایش ‌یافته است.

وی بیان کرد : فارغ‌التحصیلان دانشگاهی پس از استعداد سنجی و آموزش متناسب با رشته تحصیلی و همچنین دریافت تسهیلات خودکفایی برای ورود به بازار کار آماده می‌شوند.

وی تصریح کرد : دانش آموزان در حال تحصیل تحت حمایت این نهاد علاوه بر هزینه پوشاک از کمک ‌هزینه‌های کلاس تقویتی ، کمک ‌هزینه تحصیلی دختران و پسران مشغول به تحصیل در مدارس فنی و حرفه‌ای معرفی به سایر خوابگاه‌ها بهره‌مند‌ می شوند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی به شیوه‌های آسان پرداخت کمک به دانش آموزان محروم اشاره کرد و گفت : مردم سخاوتمند استان می‌توانند با مراجعه به سایت emdad.ir و یا از طریق شماره‌گیری کد #۰۵۸*۸۸۷۷* کمک‌های نقدی خود را به دانش آموزان و دانشجویان نیازمند اختصاص دهند.

انتهای پیام/آ

وجود هفت هزار و 300 دانش آموز و دانشجوی نیازمند در استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.