هماهنگی سفرهای نوروزی استان اصفهان

ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی صبح امروز با حضور مدیران سازمان های ذیربط در محل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان برگزار شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در این نشست هریک از روسای سازمان ها ،پیشنهادهای خود را برای اجرای هرچه بهتر برنامه ها ،تسهیل سفر های نوروزی و رفاه حال مسافران بیان کردند.

معاون راهداری استان اصفهان با بیان اینکه برنامه های ویژه نوروز از20 اسفند آغاز می شود و تا 15 فروردین ادامه دارد گفت:

اصفهان به دلیل موقعیت مرکزی محل تردد بسیاری از مسافران نوروزی خواهد بود و در حال حاضر 109 نقطه در استان اصفهان به عنوان نقاط حادثه خیزشناخته شده است که 67 نقطه از آن مصوب کشوری است و روند ایمن سازی آن در حال اجرا است .

فرزاد دادخواه افزود: در بیشتر جاده های مواصلاتی استان تابلو های  هشدار و راهنمایی و رانندگی نصب شده است.

وی افزود:خط کشی جاده ها  هر ساله از اسفند ماه آغاز می شود زیرا مالچ و نمک پاشی ،خط کشی جاده ها را کم رنگ می کند و برای امنیت بیشتر مسافران از همین هفته عملیات خط کشی جاده ها  در غرب و جنوب استان آغاز  خواهد شداما حجم خط کشی جاده ها  نسبت به سال گذشته روند کاهشی را دارد.   با وجود همه مشکلات و موانع نقاط پر حادثه با نصب حفاظ ایمن سازی خواهد شد. استقرار ماشین آلات و شله سازی شیب تند  در محورهای مسافرتی و گردشگری نیز بسیار مهم است زیرا علاوه بر مسافران نوروزی  ساکنان استان نیز در این ایام به تفرجگاه و مکان های تفریحی می روند که این مسئله بر حجم ترافیک جاده های مواصلاتی  استان اضافه خواهد کرد.

معاون راهداری استان اصفهان تشریح کرد:محور دلیجان –اصفهان،اصفهان-آباده-شیراز ،اصفهان-نائین-خور –طبس،اصفهان-تیران–الیگودرز جزو محورهای گردشگری و محورهای هدف سفرهای نوروزی محسوب می شود.محور  اصفهان-شهرکرد وکاشان-اردستان-نائین-اردکان نیز در این ایام جز محورهای پر تردد به حساب می آید.. محور زرین شهر به سفیددشت و بروجن به مبارکه جز محورهای دو طرفه خاص هستند که تمهیداتی برای این محورها در نظر گرفته  می شود

دادخواه در ادامه گفت:استقرار ماشین  های هلال احمر،راهداری ،پلیس و اورژانس با چراغ های گردون روشن  موجب کاهش تصادفات و توجه بیشتر رانندگان می شود و می تواند به یک الگو برای سایر استان ها تبدیل شود. معاون راهداری استان اصفهان همچنین از استقرار پایگاه های امنیت سلامت استان خبر داد.

وی تصریح کرد:  جاده های استان  از نظرتابلوهای اخطاری و انتظامی مجهز است اما  از نظرتابلوهای اطلاعاتی کمبود وجود دارد که در سال های آینده  بخصوص در تقاطع های غیر همسطح جبران می شود.

در این نشست رئیس پلیس استان اصفهان از استقرار نیروها و امکانات در نقاط پر تصادف و حادثه خیز خبر داد.

سرهنگ حسین پور قیصری گفت:بیشتر از شصت درصد تصادفات به دلیل خستگی راننده  و خروج از جاده اتفاق می افتد . بنابراین رانندگان به ازای هر دو ساعت رانندگی باید پانزده دقیقه استراحت داشته باشند.

وی افزود:مسافرانی که قصد سفر از شمال به جنوب و شرق به غرب را دارند از استان اصفهان عبور می کنند و ایجاد پایگاه های امنیت سلامت ،مجتمع های خدماتی -رفاهی   و پارکینگ های ایمن می تواند  در کاهش خستگی راننده و جلوگیری از تصادفات موثر باشد.  

رئیس پلیس استان اصفهان افزود: در بازه زمانی هیجده اسفند تا پانزده فروردین  از ورود ماشین آلات سنگین وکامیون حمل سنگ به محورهای مواصلاتی پر تردد جلوگیری می شود. تنها کامیون های حمل سوخت و مواد غذایی فاسد شدنی می توانند از این محورها عبور کنند.

قیصری تشریح کرد: در تعطیلات نوروز رفتار رانندگان زیر نظر قرار می گیرد و در صورت نیاز تذکرات لازم داده می شود. مسافران نیز می توانند در صورتی که راننده تخلف کند با شماره های 110 و 120 پلیس را در جریان قرار دهند.

وی از طراحی نرم افزاری خبر داد که نزدیک شدن به نقاط حادثه خیز را به فاصله یک کیلومتر به راننده هشدار می دهد و می تواند در کاهش تصادفات موثر باشد.

استقرار دست فروش ها در کنار جاده نیز از دیگر مواردی بود که رئیس پلیس استان درباره آن هشدار داد و برلزوم جمع آوری آنها  تاکید کرد . قیصری برایمن سازی دهانه پل ها و پرتگاه ها ،خط کشی راه ها ،اصلاح روکش آسفالت و  نصب علائم راهنمایی و رانندگی در جاده های مواصلاتی استان تاکید کرد.

وی بررسی مشکلات فنی خودروها بخصوص لاستیک های خودرو را بسیار مهم دانست و افزود: نظارت بر معاینه فنی خودروها و ناوگان حمل و نقل می تواند در کاهش تصادفات موثر باشد. رئیس پلیس استان  بر لزوم حل مشکل ترافیک  جاده اصفهان-بهارستان مرغ در دو مسیر رفت و برگشت در چهارشنبه آخر سال تاکید کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان نیز در این جلسه از تلاش برای اسکان مسافران در مکان های سرپوشیده خبر داد. صلواتی تاکید کرداسکان مسافران  در محل های تعیین شده مثل باغ فدک به صورت شبانه روزی انجام می شود.

وی گفت: برای جلوگیری از ترافیک  و آلودگی مرکز شهر سعی شده تا مسافران ماشین های شخصی خود را در پارکینگ هایی به دور از مناطق مرکزی پارک کنند وسپس با وسایل حمل و نقل عمومی یا دوچرخه به مناطق مرکزی وارد شوند. وی  افزود پارکینگ های سطح شهر نیز مجهز به ظرفیت شمار هستند و اگر مسافران قصد سفر درون شهری با مترو را دارند  ،مترو اصفهان از پایانه ملک شهر آغازمی شود و تا  پایانه صفه ادامه دارد و ایستگاه های مترو در نزدیکی مکان های گردشگری استقرار دارند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از تکمیل ایستگاه  متروصفه تا 25 اسفند ماه  امسال خبر داد.

اتوبوس گردشگری، اینترنت رایگان به مدت دو ساعت ،لزوم استقرار دفاتر اطلاع رسانی در ترمینال ها،فرود گاه ها و راه آهن از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

به گفته مهدی خضری مدیر کل راهداری و حمل و نقل استان در جلسات آینده سایر مشکلات و پیشنهادها بررسی و جمع بندی نهایی انجام می شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.