بازسازی بافت‌های اصلی و خالی از سکنه شهر‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان از جلوه نازیبای بافت‌های ناکارآمد در سطح شهر و بازسازی بافت‌های اصلی و خالی از سکنه شهر‌ها خبرداد.

علی علیخانی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان  در گفتگوی اختصاصی  با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ گفت: رعایت ضوابط و شرایط شهرسازی یکی از الزامات ضروری است که باید شهرداری‌ها و دهیاری‌ها این مهم را مدنظر داشته باشند.

وی افزود: یکی از مباحث رعایت ضوابط و قوانین شهرسازی، معماری و کنترل نقشه‌ها در حین اجرا است که باید شهرداری‌ها همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند، یکی از بی‌نظمی‌های که در شهر‌ها و روستا‌ها صورت می‌گیرد عدم توجه به این امر است که باید رعایت شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان عنوان کرد: مجریان ذیصلاح از اهداف جدی ما است که همکاری لازم را در این زمینه خواهیم داشت؛ جدیدیت در اجرای ابلاغیه‌های اخیر وزارت راه و شهرسازی در نظر است که ۹ دستگاه اجرایی و نظام‌مهندسی به جد پیگیری کنند.

علیخانی بابیان اینکه باید رعایت هزینه‌ها را در ساخت‌وساز داشته باشیم و بهینه‌سازی را انجام دهیم تصریح کرد: همه دستگاه‌های مرتبط پای‌کار بیایند، بافت‌های ناکارآمد در سطح شهر جلوه‌ای نازیبا ایجاد کرده است و از طرفی بافت‌های اصلی شهر که هویت شهر‌ها را دارد رهاشده است.

وی خاطرنشان کرد: باید کیفیت زندگی و پویایی را به مکان‌هایی که خالی از سکنه می‌شود برگردانیم چراکه هدف ما بازگشت زندگی و ارتقا کیفی و پویایی به این مناطق است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: پیمانکاران رتبه پایین‌تر برای ارتقا یابند باید یک سری آموزش‌ها را فرابگیرند و از توان پیمانکاران رتبه بالا برای ارتقا خود استفاده کنند.

وی اظهار داشت: علاقه‌مند هستیم که از توان بومی استان استفاده کنیم و در حد امکان سعی شده از پیمانکاران غیربومی استفاده نشود چراکه اولویت کار ما استفاده از توان بومی محلی است.

انتهای پیام/م

بافت‌های اصلی و خالی از سکنه شهر‌ها بازسازی شود

برچسب ها: مسکن ، بافت فرسوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.