سالروز بیان حدیث سلسله الذهب؛ روز ملی خراسان

امام جمعه مشهددر جلسه شورای فرهنگ عمومی پیشنهاد داد سالروز بیان حدیث سلسله الذهب به نام روز ملی خراسان در تقویم رسمی کشور ثبت شود.

سالروز بیان حدیث سلسله الذهب؛ روز ملی خراسانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛آیت الله سید احمد علم الهدی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان  گفت:پیشنهاد می‌شود سالروز بیان حدیث سلسله الذهب از لسان گهربار امام رضا علیه السلام در تقویم رسمی کشور به نام روز ملی خراسان ثبت شود

وی افزود: آستان قدس رضوی باید پس از شناسایی محل دقیق بیان این حدیث گهر بار در نیشابور برای ساخت بنایی در خور شان آن اقدام کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: پیش از این پیشنهاد شده بود تا سالروز ورود امام هشتم (ع) به قدمگاه نیشابور بعنوان روز ملی خراسان در تقویم‌ها درج شود.

آیت الله علم الهدی گفت:این پیشنهاد در قالب مصوبه استانی به شورای فرهنگ عمومی کشور در تهران ارائه و پس از تصویب، از سال آینده در تقویم رسمی کشور نیز ثبت می‌شود.
 

جمهوری اسلامی نظامی مبتنی بر فرهنگ است

 
علی رضا رشیدیان  استاندار خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: با توجه به مباحث فرهنگی و اهمیت و نقش آن در جامعه باید مدیریت در این حوزه؛ فعال، پویا و ایجابی باشد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی نظامی مبتنی بر فرهنگ است، افزود: از این رو دشمنان حملات خود را در آسیب به نظام جمهوری اسلامی متمرکز بر حوزه فرهنگی کرده اند پس باید همه به تهدیدات توجه داشت.

استاندار خراسان رضوی افزود: در این راستا باید مباحث سوء فرهنگی را به درستی مدیریت کنیم؛ مدیریتی ایجابی نه سلبی که به صورت فعال عمل نماید.

رشیدیان گفت: امروز دشمن برای رسیدن به مقاصد پلید خود و ضربه به این کشور و ملت بر ارزش‌های ملی و اسلامی ما متمرکز شده است و تلاش می‌کند ضد ارزش‌ها و مباحث ضد فرهنگی به جامعه به ویژه نسل نوجوان و جوان القا کند که باید برای آن برنامه ریزی و اقدام صحیح انجام گیرد.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (ص) و روز بزرگداشت مقام زن و مادر، افزود: این ایام، زمان جشن و شادی است و باید در فضایی بانشاط ارزش‌های اسلامی و ملی ما تقویت شود.

استاندار خراسان رضوی از جمله این ارزش‌ها را فرهنگ عفاف و حجاب عنوان کرد و تصریح کرد: حجاب و پوشش مناسب، جزئی از فرهنگ ملی و مذهبی ماست که باید در این ایام گسترش داده شود.

رشیدیان با اشاره به برنامه‌های و مراسم چهارشنبه آخر سال هم گفت: آنچه که امروز با عنوان چهارشنبه سوری در قالب انفجار ترقه و آتش بازی‌های خطرناکی که افراد و خانواده را دچار آسیب و خسارت می‌کند، در این ایام شاهدیم، هیچ نمودی از فرهنگ و سنت ما ندارد و باید با کمک تشکل‌های مردمی نسبت به فرهنگ سازی صحیح، از وقوع حوادث خسارت بار برای جامعه و خانواده‌ها جلوگیری کرد.

وی در عین حال بر ضرورت برنامه ریزی و مدیریت لازم از سوی بخش‌های درگیر و مسئول در این حوزه تاکید کرد.

استاندار خراسان رضوی همچنین در ادامه با اشاره به حجم قابل توجه زائر و مسافر ورودی به مشهد در ایام پایانی سال و نوروز افزود: باید در راستای ترویج و توسعه فرهنگ میزبانی در جامعه هم تلاش شود.
 
انتهای پیام//ف.ج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.