سرلشکر باقری در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان؛

محور مقاومت به آتش‌بس 30روزه در سوریه پایبند خواهد بود

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما و دولت سوریه به آتش بس پایبند هستیم، اما بخش‌هایی از حومه دمشق شامل آتش بس نمی‌شوند.

محور مقاومت به آتش‌بس 30روزه در سوریه پایبند خواهد بودبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردارسرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه همایش ملی علوم و معارف دفاع مقدس در آموزش و پرورش که صبح امروز یکشنبه 6 اسفندماه در مرکز همایش های صداوسیما برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ  به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه آیا قطعنامه آتش بس ٣٠ روزه سازمان ملل می‌تواند راه حل مناسبی برای بحران سوریه باشد، گفت: این بار هم مانند دفعات گذشته کسانی که خواهان امنیت و آرامش سوریه نیستند، وقتی دیدند ارتش و حکومت سوریه می‌خواهد حومه دمشق را پاکسازی کند، علم آتش‌بس برداشتند تا بتوانند از تروریست‌ها حمایت کنند.

وی ادامه داد: ارتش سوریه به دنبال آتش بس است تا بتواند امنیت مردم دمشق را تامین کند، اما تا کنون هزار و ٢٠٠ خمپاره به سوی دمشق شلیک شده و امنیت و آرامش مردم را بر هم زده است و بر همین اساس می‌بایست در این مناطق پاکسازی صورت بگیرد.

رئیس ستاد کل‌ نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: اصراری که جبهه غربی و‌ حامیان تروریست‌ها داشتند این بود که این آتش بس صورت بگیرد. با کار مشترکی که از سوی‌ سوریه و دوستان کشور سوریه و‌ مخالفان و معارضان تروریست‌ها از جمله ایران و روسیه انجام دادند، این قطعنامه کمی تعدیل شد و مبارزه با تروریست‌های نامداری مانند جبهه النصره ادامه دارد. لکن حیطه هایی برای امنیت و آرامش و آتش بس مشخص شد تا مردم این مناطق بتوانند به زندگی‌شان ادامه دهند.

باقری تصریح کرد: این آتش بس اجرا شد، اما اینگونه نخواهد بود که آن‌ها به اقدامات خود ادامه دهند؛ و می‌بایست تا ماه‌های آینده خاک سوریه پاکسازی شود. ما به این قطعنانه پایبند خواهیم بود و دولت سوریه نیز به آن پایبند خواهد بود، اما بخش‌هایی از حومه دمشق که در قطعنامه به آن اشاره شده، مورد آتش بس نیستند و پاکسازی در آن مناطق ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
سوریه قدرت خود را به امریکا و متجاوزان نشان داده است
آخرین اخبار