توزیع 6 هزار اصله نهال صنوبر در شیروان

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیروان گفت: 6 هزار اصله نهال صنوبر در اراضی باغی خراسان شمالی توزیع می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ هادی جواهری رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیروان با بیان اینکه همزمان با هفته منابع طبیعی امسال، 18 هزار اصله نهال به صورت رایگان به منظور کاشت در عرصه های منابع طبیعی در شهرستان شیروان  توزیع می شود ، گفت : از این تعداد 6هزار اصله نهال صنوبر است که در اراضی باغی توزیع و 12 هزار نهال جنگلی از گونه های سرو خمره ای، افرا زینتی، زبان گنجشگ، زیتون تلخ، داغ داغان، ارغوان، کاج تهران و بادام غرس می شود.

وی با بیان اینکه با توجه به نزدیک شدن فصل بهار سرسبزی فضا، درخت و درختکاری موجب شادابی طبیعت می‌شود ، افزود: هدف از توزیع رایگان نهال افزایش فضاهای سبز و اشاعه فرهنگ حفظ محیط زیست و منابع طبیعی است.

جواهری با اشاره به  اینکه نهال ها بین متقاضیان، شهرداری ها و دهیاری ها توزیع می شود، گفت : امروزه به علت سرعت تخریب منابع طبیعی و به‌ ویژه ذخایر جنگلی، کاشت درخت و حفظ تمامی عرصه‌های منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است که باید به آن توجه ویژه صورت گیرد.

به گفته رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیروان، منابع طبیعی تجدید شونده 52 و نیم درصد از گستره منابع طبیعی شهرستان شیروان را شامل می شود که با توجه به شرایط آب و هوایی و نوع پوشش گیاهی بیشتر دارای مراتع ییلاقی است.

وی گفت : از مساحت 290 هزار هکتاری عرصه های منابع طبیعی تجدید شونده ، 50 هزار هکتار شامل عرصه های جنگل های طبیعی و مراتع مشجر و بقیه جزو مراتع غیرمشجر است.

انتهای پیام/آ

توزیع نهال رایگان به منظور کاشت در عرصه های منابع طبیعی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.