حمایت اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی از صادرکنندگان در نمایشگاه ترکمنستان

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: این اتحادیه در تلاش است بتواند حجم قابل توجهی از فضای نمایشگاه در اختیار اعضای اتحادیه قرار دهد.

حمایت اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی از صادرکنندگان در نمایشگاه ترکمنستانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمدحسین روشنک رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی، با اشاره به برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد ترکمنستان گفت: خراسان رضوی از منابع و ظرفیت‌های بالای اقتصادی برخوردار است به طوریکه می‌تواند پیشران و موتور حرکت صادرات کشور به سمت کشور‌های آسیای میانه و افقانستان باشد.

وی افزود: گسترش بازار‌های هدف صادراتی اعضا از طریق مشارکت در نمایشگاه جزء اهداف اصلی اتحادیه بوده که در همین راستا در نمایشگاه‌های بصره (عراق)، شیمکنت (قزاقستان)، مزارشریف (افغانستان)، آلماتی (قزاقستان) و کازان (تاتارستان روسیه) حضور پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: ۱۸ شرکت از اعضای اتحادیه صادرکنندگان در نمایشگاه اختصاصی ایران در عشق آباد حضور خواهند داشت.

روشنک در ادامه گفت: یکی از اصلی‌ترین مشکلات بازرگانان ایرانی و خراسانی در ترکمنستان نقل و انتقال ارز است به طوریکه بنا بر مقررات این کشور در ماه مبلغ محدودی ارز را می‌توان از ترکمنستان خارج کرد که این موضوع صادرات را با مشکل مواجه کرده و اگر بخواهیم در بازار ترکمنستان حضور فعال داشته باشیم باید نقل و انتقال ارز با این کشور را ساماندهی کنیم.

گفتنی است؛ این نمایشگاه ۱۰ تا ۱۲ اسفندماه جاری با حضور ۶۰ شرکت توانمند ایرانی و در فضایی بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ متر برگزار می‌شود.

همچنین ۵۰ درصد شرکت کنندگان نمایشگاه جمهوری اسلامی در ترکمنستان را شرکت‌های خراسانی تشکیل می‌دهند و زمینه فعالیت تجار ایرانی در این نمایشگاه شامل موادغذایی، مصالح ساختمانی، ماشین آلات صنعتی، مواد آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، فرش و موکت می‌ باشد.

 
انتهای پیام// ف.ح
 

حضور جمهوری اسلامی ایران در نمابشگاه ترکمنستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.