جایگزینی فوق العاده برای دارو‌های شیمیایی

برخی ادویه‌های لذیذ که برای چاشنی، طعم و رنگ به خوراک اضافه می‌شوند، افزون بر خوش طعم کردن اثر‌های درمانی دارند و می‌توانند سبب درمان و برطرف کردن برخی بیماری‌ها شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند مواد طبیعی موجود در زردچوبه مانند یک مسکن طبیعی می‌تواند به مهار درد ناشی از بیماری در افراد کمک کند.

مصرف دارو‌های مسکن شیمیایی عارضه‌های جانبی فراوان بر بدن می‌گذارد، به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند افراد به میزان استاندارد از این دارو‌ها استفاده کنند و حتی پزشکان از تجویز میزان زیادی از این دسته دارو‌ها خودداری کنند.

بیماران می‌توانند زیر نظر پزشک در کنار مصرف دارو‌های شیمیایی در رژیم غذایی خود زردچوبه را قرار دهند.


پژوهش‌ها نشان داده است، زردچوبه به دلیل دارا بودن کورکومین دارای خاصیت ضد التهابی است و می‌تواند مکمل درمانی مناسبی برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، مبتلایان به سرطان، دیابت نوع دو، افراد دارای جراحت و مبتلایان به آرتروز مفاصل باشد.

افرادی که از دارو‌های مسکن شیمیایی استفاده می‌کنند در دراز مدت دچار عارضه هایی همچون مقاومت بدن به دارو، بیماری‌های دستگاه گوارش، آسیب به کبد، افزایش درد، خطر بروز سکته و بیماری‌های قلبی می‌شوند.

امروز از کورکومین در ترکیب برخی دارو‌ها استفاده می‌شود و حتی پژوهشگران علم سرطان در نظر دارند نسل جدیدی از دارو‌ها حاوی زردچوبه را برای درمان بیماران مورد استفاده قرار دهند.

محققان دانشگاه جنوآ همچنین دریافتند مصرف زردچوبه برای جلوگیری از پوکی استخوان بسیار مفید است و می‌تواند به ترمیم استخوان‌ها و ایجاد بافت جدید کمک کند.

محققان با بررسی برروی داوطلبانی که مکمل زردچوبه به مدت ۶ ماه مصرف کرده اند شاهد بهبود چگالی استخوان‌ها به میزان هفت درصد بوده اند.

زردچوبه همچنین یک مکمل درمانی مناسب برای ورزشکاران حرفه‌ای و مبتدی است و می‌تواند زخم و یا کوفتگی عضله و تاندون‌های بدن را برطرف و از درد آن‌ها بکاهد.


از جمله دیگر مزایای درمانی زردچوبه می‌توان درمان بیماری آلزایمر، برطرف کردن افسردگی، تقویت حافظه و برطرف کردن التهاب در بدن و مغز را نام برد.

محققان توصیه می‌کنند افراد درصورت نداشتن حساسیت به زردچوبه مصرف این ماده غذایی مفید را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

مسکن‌های ادویه‌ای جایگزینی بی خطر برای دارو‌های شیمیایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.