رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد؛

صادرات کالا از گمرک کهگیلویه و بویراحمد 22 درصد افزایش یافت

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا پایان دی ماه امسال صادرات کالا از گمرک این استان از نظر وزنی 22 درصد نسبت به مدت مشابه سال 1395 افزایش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛داریوش دیودیده افزود: ارزش صادرات غیرنفتی این استان در 10 ماهه سال جاری صادرات کالا از گمرک کهگیلویه و بویراحمد 22 درصد افزایش یافتنسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد افزایش داشته است.
وی افزود: در 10 ماه امسال 932 تن کالا به ارزش 3 میلیون و 495 هزار دلار از گمرک استان صادر شده است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اقلام صادراتی استان دراین مدت شامل سه کالا از جمله پودر عصاره شیرین بیان، محصولات آرایشی بهداشتی و موکت به کشورهای آلمان، امارات، اندونزی و پاکستان صادر شده است.
وی عنوان کرد: هم اینک ایجاد پایانه صادراتی برای این استان در دستور کار قرار گرفته است.
سال 1395 حدود چهار میلیون دلار کالا از طریق گمرک کهگیلویه و بویراحمد صادر شد که مهم‌ترین آن‌ها شامل پودر و عصاره شیرین بیان، محصولات آرایشی، بهداشتی، موکت و سیمان بوده است.
کشورهای هدف صادرات محصولات کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته نیز آلمان، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی، عراق و افغانستان بود.
ارزش کالاهای صادراتی کهگیلویه و بویراحمد از سال 1360 تا نیمه نخست شهریور سال 1392 حدود 59 میلیون دلار و از نیمه دوم شهریور سال 1392 تا پایان مهر سال جاری نیز 18 میلیون و 495 هزار دلار بوده است.
عمده‌ترین کالاهای صادر شده از استان در این فاصله زمانی 36 ساله شامل پودر و عصاره شیرین بیان، موکت، سیمان، دلستر، نوشابه، عصاره گیاهان دارویی و سلستین بوده است.
انتهای پیام/غ

افزایش صادرات استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.