قنادباشی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

داعش بزرگترین اقدام عملی ائتلاف صهیونیستی-سعودی علیه ایران بود

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: همکاری عربستان و رژیم صهیونیستی هرگز نمی‌تواند کوچکترین ضربه‌ای به تهران وارد کند.

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به علنی شدن روابط عربستان و رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: از آنجا که در ماه‌های گذشته رژیم صهیونیستی بارها عنوان کرده است که اعراب به ما نزدیک شده‌اند و از همکاری با اعراب خبر داده‌اند، واضح است که اینها در آینده موضع گیری‌هایی علیه ایران خواهند داشت.

وی با بیان اینکه ائتلاف سعودی-صهیونیستی هرگز نمی‌تواند کوچکترین ضربه‌ای به تهران وارد کند، تصریح کرد: سعودی‌ها بارها تاکید کرده‌اند که با رژیم صهیونیستی مشکلی ندارند و همواره بر روابط خود با این رژیم کودک‌کش صحه گذاشته‌اند.

قنادباشی با بیان اینکه احتمال دارد در آینده سعودی‌ها و صهیونیست‌ها وارد اقدامات عملی علیه ایران شوند، افزود: مقامات سعودی و رژیم صهیونیستی همواره می‌خواستند یک اجماع منطقه‌ای یا اجماع عربی و در صورت توان حتی اجماعی جهانی علیه ایران تشکیل دهند که در این مسیر ناکام بوده‌اند.

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه عربستان و رژیم صهیونیستی، تبلیغاتی پررنگ علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده‌اند، افزود: آنها اقدامات عملی را از مدت‌ها قبل علیه ایران آغاز کرده‌اند که می‌توان به برخی از خرابکاری‌هایی آنها در منطقه اشاره کرد.

قنادباشی تصریح کرد: گروه تروریستی داعش یک اقدام عملی است که رژیم صهیونیستی و عربستان علیه ایران شکل دادند که هدف نهایی آنها رسیدن به تهران بود که در این مسیر ناکام ماندند.

وی ادامه داد: ایالات متحده نیز در به وجود آوردن داعش نقش مهمی داشت و کاخ سفید به روند شکل‌گیری این گروه تروریستی سرعت بخشید و در عین حال نباید از نقش انگلیس در ایجاد آن چشم‌پوشی کرد.

کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: این احتمال وجود دارد که مقامات سعودی و اسرائیلی بار دیگر درصدد یک اجماع و بسیج منطقه‌ای علیه ایران شوند و واضح است که آنها در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

قنادباشی با بیان اینکه بسیج منطقه‌ای شامل 15 کشور، بسیج عربی شامل 29 کشور، بسیج جهان اسلام شامل 57 کشور و بسیج جهانی شامل 192 کشور می‌شود، گفت: آنها به دنبال این هستند که حتی یک اجماع کوچک در حد منطقه‌ای برای ضربه زدن به تهران ایجاد کنند، اما هرگز موفق به این کار نشده‌اند و در ادامه هم هرگز به اهداف خود نخواهند رسید.

وی با اشاره به عضویت عربستان در شورای همکاری خلیج فارس، اظهار کرد: سعودی‌ها حتی در شورای همکاری خلیج‌فارس که یک نهاد کوچک و شامل 6 کشور است در انزوا به سر می‌برند و هم‌اکنون با اعضای آن اختلاف دارند که این نشان می‌دهد آل‌سعود نمی‌تواند اقدام موثری علیه جمهوری اسلامی انجام دهند.

کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: مقامات رژیم صهیونیستی بارها گفته‌اند برای ضربه‌ زدن به ایران نباید صرفأ به شعار اکتفا کنیم، بلکه باید به طور عملی وارد شویم و نمونه عملی این اظهارات را می‌توان در داعش که که بزرگترین گروه تروریستی در جهان است، مشاهده کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار