قانون جالبی در فرانسه که سوپرمارکت‌ها را موظف می‌کند به فقرا کمک کنند!

به موجب قانونی که در فرانسه تصویب شده است رستوران‌ها و سوپرمارکت‌ها موظف هستند، غذا‌های باقی مانده خود را برای کمک به فقرا تحویل دهند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین، سوپرمارکت هایی که در فرانسه مواد غذایی و خوراکی های قابل خوردن را دور بریزند، قانون شکن محسوب و جریمه می شوند.

قانون عجیبی در فرانسه که سوپرمارکت‌ها را موظف می‌کند به فقرا کمک کنند!

در سال 2016، قانونی در فرانسه تصویب شد که به موجب آن رستوران ها و سوپرمارکت ها موظف بودند، غذاهای باقی مانده خود را به موسسات خیریه و بانک های غذا تحویل دهند تا به دست فقرا و افراد بی بضاعت برسد. استقبال از این قانون، اخیرا در شهرهای فرانسه کمرنگ شده است و مراکزی که از اجرای آن تخطی کنند 4500 دلار جریمه می شوند.

ژاک بایلت، مسئول یکی از بانک های غذا به گاردین گفت: سوپرمارکت ها باید یک قرارداد با موسسات خیریه امضا کنند. آنها با امضای این قرارداد متعهد می شوند غذاهای باقی مانده خود را به فقرا دهند. همچنین بر اساس این قرارداد، غذاها و خوراکی ها باید از کیفیت لازم برخوردار و قابل خوردن باشند. بانک های مخصوص غذا، خوراکی های آنها را دریافت و از طریق داوطلبان و موسسات خیره به افراد بی بضاعت و نیازمند می رسانند.

وی ادامه داد: سبزیجات و میوه، بالاترین میزان هدر رفت را در سوپرمارکت ها دارند. آنها میوه و سبزیجات را تا زمان فاسد شدن نگه می دارند. در صورتی که تحویل روزانه مقداری از این مواد غذایی به بانک های غذا می تواند نیاز گرسنه ها را برطرف کند.با این حال، کمبود میوه و سبزیجات و گوشت برای فقرا احساس می شود.

بایلت که از پیشگامان اجرای این قانون در فرانسه است، حدود  دو سال پیش در مصاحبه با ان پی آر گفت با تصویب این قانون، میزان کمک ها افزایش یافته و کیفیت خوراکی ها بهبود یافته است. این در حالی است که اجرای این قانون با گذشت دو سال رنگ باخته است و سوپرمارکت ها و رستوران ها توجه چندانی به آن ندارند.

در حال حاضر بیش از 9 هزار سوپرمارکت در سراسر فرانسه باقی مانده خوراکی های خود را به فقرا می دهند. خوراکی ها شامل ماست، پیتزا، سبزیجات و پنیر است. 125 هزار داوطلب نیز این خوراکی ها را از بانک های غذا بارگیری می کنند و میان کلیساها و فقرا در مناطق حومه شهرها پخش می کنند.

بیش از 5 هزار سازمان خیریه فرانسه با بانک های غذا در این کشور همکاری دارند و تقریبا نیمی از کمک های غیرنقدی خود را از آنها دریافت می کنند.

انتهای پیام/

کمک غذایی سوپرمارکت‌های فرانسه به فقرا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار