هدیه کیم جونگ اون به ورزشکاران موفق کره شمالی چیست؟

رهبر کره شمالی قول داده است در صورتی که ورزشکاران این کشور در المپیک زمستانی کره جنوبی موفق به کسب مدال طلا شوند، جوایزی گرانبها در انتظار آن‌ها خواهد بود.

هدیه کیم جونگ اون به ورزشکاران موفق کره شمالی چیست؟به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی میل؛ «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی به ورزشکاران حاضر در المپیک زمستانی پیونگ چانگ وعده داده است در صورتی که موفق به کسب مدال طلا شوند به آنها یک واحد آپارتمان و یک دستگاه مرسدس بنز جایزه می‌دهد.

در حالی که بسیاری از کارشناسان ورزشی کسب مدال المپیک از هر رنگی را نوعی افتخار برای ورزشکاران قلمداد می کنند، به نظر می رسد ورزشکاران تیم 22 نفره کره شمالی به منظور دریافت جایزه‌های باارزش کیم جونگ اون برای مدال های طلای المپیک کیسه دوخته باشند.

«لی جی یانگ»، ورزشکار بازنشسته کره شمالی که اینک در کره جنوبی به سر می برد، درباره حضور تیم کره شمالی در المپیک زمستانی گفت: کودکانی که استعداد ورزشی و شرکت در رقابت های المپیک را دارند در 4 سالگی شناسایی و انتخاب می شوند. آنها تا اواسط دهه 20 عمرشان حق ازدواج ندارند. دستمزد آنها 3 برابر درآمد متوسط یک کارگر است و از بهترین مواد غذایی تغذیه می شوند.

وی ادامه داد: ورزشکاران کره شمالی معمولا از مسکن، تجهیزات ورزشی، غذا و لباس مناسب برخوردار هستند، اما امکانات ورزشکارانی که در پایتخت (پیونگ یانگ) زندگی می کنند از امکانات بهتری برخوردارند.

این ورزشکار بازنشسته اظهار داشت: پیش از کیم جونگ  اون، شرایط ورزشکاران چندان مناسب نبود ولی از آنجا که او به ورزش هایی همچون اسکی، بسکتبال و ... علاقه دارد از ورزش نیز حمایت می کند.

یانگ گفت: تعداد مدال های ورزشکاران کره شمالی در عرصه بین المللی چندان زیاد نیست ولی در صورت کسب مدال عضویت حزب کارگر و عناوین افتخاری همچون «قهرمان ملی» و یا «قهرمان کار» را به دست می آورند. با کسب مدال طلای المپیک زمستانی علاوه بر آپارتمان و مرسدس بنز، بدون شک یک زندگی لوکس، پایدار و امن در انتظار ورزشکاران است.

از المپیک سال 1964 تاکنون، کره شمالی فقط موفق به دریافت دو مدال نقره و برنز در رشته اسکی شده است. این کشور در بازی های تابستانی 56 مدال از جمله 16 مدال طلا را از آن خود کرده است.

کره شمالی با اعزام 22 ورزشکار در سه رشته ورزشی، در المپیک زمستانی 2018 در پیونگ چانگ کره جنوبی شرکت می کند.

انتهای پیام/

 جوایز گرانبهای «کیم جونگ اون» به ورزشکارانی که در المپیک زمستانی مدال طلا بیاورند

برچسب ها: کره شمالی ، المپیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۶
کیم جونگ چقدر باهوشه
آخرین اخبار