لغو ناگهانی سفر هیئت کره شمالی به کره جنوبی

وزارت اتحاد کره جنوبی اعلام کرد لغو سفر هیئت بلندپایه پیونگ‌یانگ به این کشور دائم نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت اتحاد کره جنوبی روز شنبه اعلام کرد لغو ناگهانی سفر برنامه‌ریزی شده هیئت کره شمالی به کره جنوبی «دائمی» نیست. این سفر به منظور آمادگی گروه هنری کره شمالی برای شرکت در بازی‌های المپیک زمستانی 2018 ترتیب داده شده بود.

یکی از مقامات وزارت خانه مذکور گفت: «لغو شدن اعزام گروه بلندمرتبه کره شمالی دائمی نیست. این یک لغو موقتی است».

وزارت اتحاد کره جنوبی پیش از این اعلام کرده بود یک گروه هفت نفره از کره شمالی برای بررسی کردن سالن‌های اجرا در روز شنبه به کره جنوبی سفر می‌کنند.

هنوز مشخص نیست لغو این سفر چه تاثیری بر آمادگی گروه‌های کره شمالی در المپیک زمستانی کره جنوبی خواهد داشت. کره شمالی هنوز دلیل لغو این سفر را اعلام نکرده است.

کره شمالی و کره جنوبی با استفاده از تلفن قرمز بین دو کره مسائل مربوط به بازی‌های المپیک زمستانی و لغو ناگهانی این سفر را به بحث خواهند گذاشت.

دو کره پس از مدت‌ها و علیرغم وجود تنش‌ها چندی پیش جلسه‌ای را تشکیل دادند تا درباره شرکت ورزشکاران کره شمالی در مسابقات المپیک زمستانی 2018 گفتگو کنند. پیونگ‌یانگ پس از برگزاری این مذاکرات اعلام کرد ورزشکارانش را برای شرکت در مسابقات به کره جنوبی اعزام می‌کند. از آنجایی که مخالفت آمریکا با پیشرفت‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی تنش‌هایی را در شبه جزیره کره به وجود آورده، گفتگوهای بین دو کره نقطه روشنی در میان تنش‌ها به حساب می‌آیند.

انتهای پیام/

لغو سفر یک هیئت بلندپایه کره شمالی به کره جنوبی

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار