بازارهای آبادان ،ازجمله نقاط پربازدید برای مسافران وگردشگران

آبادان یکی از جذابترین شهرهای جنوب است که بازارهای متنوعی در آن وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛آبادان با برخورداری از طبیعتی چهار فصل وبازارهای متنوع وهوای مطبوع   در همه ایام سال مهیای پذیرش مهمانان و مسافران از نقاط مختلف کشور است.

این شهر یکی از جذابترین شهرهای جنوب به شمار می رود و از آنجایی که آبادان منطقه آزاد است فاصله چندانی با دیگر شهرهای بندر ی ندارد.

در آبادان به طور مرتب اجناس مختلف از کشورهای عربی به بازارهای این شهر می رسد واین تنوع ، بازارهای آبادان را به بازار های داغ وقابل توجه تبدیل کرده است.

 استقبال برای سفر به آبادان موجب شده است تا بازارهای این شهر رونق گرفته و تجارت آن نسبت به دیگر شهرهای استان چشمگیر باشد.

آبادان بازارهای زیادی دارد که از بین آنها میتوان به به بازار کویتی ها، بازار امیری، بازار احمدآباد، بازار ته لنجی ها، بازار مرکزی و بازار درجه یک ماهی فروشان آبادان اشاره کرد .

بازار مرکزی آبادان:

این بازار در حاشیه اروند رود و در نزدیکی بازار درجه یک ماهی فروشان واقع شده است .

بازار مرکزی دارای 3در ورودی است .در غربی بازار به سمت رودخانه اروند ودر شرقی آن روبروی پارکینگ بازار ودر اصلی آن به سمت شمال به بلوار اروند است.

این بازار بصورت 2طبقه وآجر نما ساخته شده است ویکی از مراکز خرید شهروندان آبادانی ومهمانان است.

بازار مرکزی آبادان یکی از مهمترین بازار های این شهر است که ساختمانی 2طبقه است ودر آن میتوان تمام وسایل مورد نیاز شهروندان ومسافران از جمله کیف ،کفش ولباس وخوراکی های داخلی وخارجی را یافت .

یکی از نکات جالب این بازار این است که بازار ماهی فروشان روبه روی این بازار قرار دارد وبعد از خرید از بازار مرکزی می توان به این بازار هم سری زد.

بازار ماهی فروشان آبادان:

بازار ماهی فروشان در کنار اروند رود ویکی از بازار های مهم  عرضه غذاهای دریایی تازه در جنوب کشور است. زیرا تنوع ماهی ومیگو در آن بسیارزیاد است .  این بازار میتواند برای کسی که علاقه زیادی به غذاهای دریایی دارد بسیار مطلوب و جذاب باشد.

دربازار ماهی فروشان محصولات دریایی کاملا تازه ارائه می شود زیرا لنج های صیادی پس از صید ماهی ومیگو مستقیما صیدهای خود را به این بازارعرضه میکنند به همین دلیل این بازار مشتریان زیادی در شهرستان های آبادان وخرمشهر وسایر شهرهای استان خوزستان را دارد.

پاساژ کویتی های آبادان:

بازار کویتی های آبادان نخستین بازار کویتی های کشور و  یکی از قدیمی ترین بازار های این شهرستان است واغلب اجناسی که در این بازار عرضه میشود اصل هستند .

در برخی از شهرها نیز بازار کویتی ها نیز و جود دارد اما بدون شک بازار کویتی های آبادان نخستین بازار کویتی های کشور است.علت این نامگذاری این است که در قبل از انقلاب کالاهای بسیاری از کشور کویت به آبادان وارد میشد زیرا آبادان نزدیکترین شهر ایران  به کشور کویت است  ، و همین امر سبب شد که بازاری خاص برای اجناس وارداتی از کویت راه اندازی شود که به بازار کویتی ها معروف و مشهور شد .

در این بازار اغلب وسایل مردانه عرضه می شود .بازار کویتی ها این روزها شاهد جمعیت زیادی از مسافران وگردشگران  است .

یکی ازمسافران  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛گفت: در اینجا با اینکه اکثر پوشاک هایی که عرضه میشود مردانه هستند ولی انقدر تنوع در این بازار است که خانم ها با گشت وگذار در آن احساس خستگی نمی کنند.

مجتمع تجاری ، تفریحی کادوس : این مجتمع در چهار شعبه بنا شده است. کادوس ۱ و ۲ و ۴ در خیابان امام ( خیابان ته لنجی ) و کادوس ۳ در خیابان شهید منتظری واقع است.

 مجتمع های کادوس ۱ و ۲ و ۳ طوری طراحی شده اند که نمای بیرونی آنها کاملا از هم مجزا است ولی از درون به هم متصل هستند.

مجتمع تجاری ضیاء : این مجتمع تجاری بزرگ یکی از زیباترین مجتمع های تجاری آبادان است . این مجتمع در سه نبش خیابان امام ، خیابان دبستان وخیابان فرعی نادری و روبروی بازار مرکزی آبادان واقع است.

 در این مکان انواع کالاهای ملوانی وپوشاک خارجی ، عطر و ادکلان  ، لوازم بهداشتی وآرایشی ، کیف وکفش ، چای ، قهوه ، شکلات، ولوازم اسپورت خودرو یافت می شود.

در آبادان محال است کسی دست خالی از این شهر برود زیرا  بازار های متنوع وجذاب کالاهای زیادی را در خود جای داده اند که در دیگر شهرها یافت نمی شود.

این توع کالا ها سبب شده است که این شهر بندری به قطب تجاری جنوب غرب کشور تبدیل شودوتوجه سرمایه داران  را به خود جلب کند.

در بازار احمد آباد انواع سبزی وتره بارتازه وصنایع دستی وجود دارد وگردشگران و مسافران آبادان برای گذراندن تعطیلات خود میتوانند این بازار هم سری بزنند.

یکی از شهروندان  گفت:آبادان یکی از شهرهایی است که همه ساله میزبان تعداد زیادی از مسافران وراهیان نور است ومردم این شهر همچون ساله های گذشته این میزبانی را بخوبی بجا خواهند اورد.

گنجی در منطقه آزاد اروند

فروشگاه بزرگ ساحل اروند موسوم به ' کنزالمال ' واقع در جاده آبادان به خرمشهر نیز این روزها با استقبال مطلوب گردشگران روبرو شده است .

محصولات در این بازار کالاهای مسافرتی است وتمامی کالاهای مسافری اعم از پوشاک، لوازم بهداشتی، برقی و الکترونیکی در این بازار موجود است و کالاهای عرضه شده مطابق با استاندارد است .

مدیرعامل بازار کنزالمال خرمشهر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛در خصوص مزیت های این بازار نسبت به دیگر بازارها گفت:این بازار فراتر از سایر بازارهای منطقه و استان است و با وسعتی حدود 20 هزار متر مربع با انبارهای بزرگ و 500 غرفه در قطعات کوچک و بزرگ راه اندازی شده است.

وی  از این بازار به عنوان یکی از برندهای گردشگری منطقه آزاد اروند یاد کرد وافزود:این بازار، پیشانی و قطب اقتصادی خرمشهر و این منطقه است و ورود کالا به این بازار بدون تشریفات گمرکی است .

انتهای پیام/د

بازار های متنوع وجذاب آبادان

برچسب ها: اقتصاد ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.