ورک شاپ تخصصی طراحی کاراکتر در سنندج برگزار می شود

کارگاه یک روزه تخصصی کاریکاتور با موضوع طراحی کاراکترهای فانتزی و اسطوره ای در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان برگزار می شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مسئول واحد تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در جمع خبرنگاران گفت: درراستای برگزاری کارگاه‌های تولید محور تقویت توان هنرمندان کاریکاتوریست استان واحد تجسمی حوزه هنری با همکاری خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری استان در سنندج برگزار می‌کند.

شیلان برهانی افزود: در این کارگاه یک روزه که به صورت تئوری و عملی برگزار می‌شود در ابتدا مباحث لازم در خصوص طراحی کاراکترهای فانتزی و اسطوره‌ای به صورت تئوری توضیح داده شده و سپس در بخش عملی به دو صورت دیجیتال و دستی هنرمندان حاضر در کارگاه با راهنمایی استاد احمدیاری به تولید اثر با موضوعات مشخص در قالب  طراحی کاراکتر می پردازند.

مسئول واحد تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به توانمندی هنرمندان کارتونیست استان گفت: از سال 95 که خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری افتتاح شده است شاهد فعالیت‌های خوبی توسط هنرمندان عضو این خانه بوده‌ایم که از آن جمله می‌توان به برگزاری چندین نمایشگاه گروهی و انفرادی، همکاری و مشارکت در طرح‌ها و برنامه های دستگاه های مختلف استان از جمله محیط زیست و آموزش و پرورش اشاره کرد.

وی بیان کرد: در کنار این فعالیت‌ها، حضور ارزشمند هنرمندان کاریکاتوریست استان در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی بوده ایم که حاصل آن کسب عناوین مختلف هنری از این جشنواره ها توسط هنرمندان عضو خانه کاریکاتور حوزه هنری استان است.

برهانی در خصوص شرایط حضور علاقه مندان جهت حضور در این کارگاه گفت: ورود علاقه مندان در این کارگاه رایگان است و هنرمندان متقاضی حضور می توانند جهت ثبت نام با مراجعه حضوری به واحد تجسمی حوزه هنری کردستان واقع در خیابان فلسطین، روبروی فرمانداری سنندج مراجعه کنند.

گفتنی است؛ کارگاه تخصصی کاریکاتور فردا پنج شنبه ( 10 اسفند) با حضور استاد رضا احمدیاری از اساتید مطرح حوزه کاریکاتور استان در محل سالن شماره 2 پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می شود.

انتهای پیام/م

برگزاری کارگاه تخصصی کاریکاتور در سنندج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.