برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در شهر حافظان نهج البلاغه

شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در کاشان شهر حافظان نهج البلاغه برگزار شد.

سرپرست اداره اوقاف و امورخیریه کاشان، امروز در حاشیه برگزاری این آزمون قرآنی در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: کاشان بیشترین آمار ثبت نامی را در این آزمون با 3783 شرکت کننده بعد از اصفهان داشته و از نظر تعداد شرکت کننده از دوازده استان کشور جلوتر است.

مهدی حافظیان، با اشاره به برگزاری آزمون کتبی و شفاهی افزود:3183 نفر در آزمون کتبی در دو نوبت و 600 نفر در آزمون شفاهی در مقطع سنی زیر 12 سال شرکت  کرند.

وی تصریح کرد: نوبت اول آزمون کتبی در گروه حفظ قرآن کریم در 16رشته امتحانی با حضور 2246 شرکت کننده برگزار می شود که1193 نفر بانوان از این تعداد و 218 نفر از آنها آقایان و 35 نفر از آقایان نیز از کانون اصلاح و تربیت اداره زندان کاشان هستند.

به گفته وی، نوبت دوم آزمون کتبی نیز در گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم و گروه معارف اهل بیت (ع) در 9 رشته امتحانی با 937 شرکت کننده برگزارمی شود که از این تعدادا 685 نفر بانوان، 97 نفر آقایان و14 نفر از بانوان و 141 نفر ازآقایان از کانون اصلاح و تربیت اداره زندان کاشان هستند.

حافظیان، با بیان اینکه این آزمون با همکاری و مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه و موسسات قرآن و عترت شهرستان برگزار می شود، افزود: گواهینامه پایان دوره به افرادی که در این آزمون نمره حد نصاب قبولی را کسب کنند اعطا، به کسانی که امتیاز بالای 95 را کسب کنند لوح تقدیر و به قید قرعه جوایز نفیسی مانند کمک هزینه عتبات عالیات و جوایز نقدی اهدا می شود.

وی افزود: حوزه امتحانی نوبت اول رشته حفظ سوره ملک و واقعه درمحل دبستان های آسیه و طالبیان مقدم واقع در خیابان امام خمینی (ره) و سایررشته های حفظ در همین ساعت در محل دبیرستان امام خمینی (ره) و دانشگاه فرهنگیان واقع در میدان 15 خرداد د حال برگزار شد.

به گفته وی، حوزه امتحانی نوبت دوم ویژه رشته های ترجمه و مفاهیم قرآن و گروه معارف اهل بیت (ع)  در محل دبیرستان امام خمینی (ره) و دانشگاه فرهنگیان واقع در میدان 15 خرداد برگزار  شد.

شایان ذکر است: شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم امروز  همزمان با سراسر کشور در کاشان شهر حافظان نهج البلاغه در حوزه های امتحانی اعلام شده برگزار  شد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: قرآن ، آزمون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.