امام جمعه موقت سمنان:

کمیته امداد می تواند عزت و سربلندی را در کشور ایجاد کند

امام جمعه موقت سمنان گفت:کمک های خیرخواهانه کمیته امداد امام خمینی (ره) می تواند عزت و سربلندی را در کشور ایجاد کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر عبدوس امام جمعه موقت سمنان در نماز جمعه این هفته سمنان گفت: کمیته امداد در مقاطع مختلف نظام جمهوری اسلامی با دست گیری از محرومان، اعتماد مردم را به انقلاب اسلامی دو چندان کرده است.

وی با بیان این که هفته احسان و نیکوکاری و کمیته امداد با تیزبینی امام راحل در 14 اسفند 1357 تاسیس شد، افزود : اکنون کشور با مشکلات فراوان اقتصادی مواجه است و کمک های خیرخواهانه کمیته امداد می تواند عزت و سربلندی را در کشور ایجاد کند.

امام جمعه موقت سمنان در بخش دیگری با اشاره به چالش کم آبی در این استان تصریح کرد : رفع کمبود آب در سمنان باید در سطح ملی و بدون هر رویکرد جناحی بررسی شود.

عبدوس اظهار داشت : براساس برآورد کارشناسان تا سال 1420، با وضع موجود کمبود آب ، استان سمنان از خشکسالی نابود خواهد شد و باید مسوولان برای رفع این چالش اقدام کنند.

وی تصریح کرد : اکنون برای تولید آب در سمنان باید 300 متر عمق زمین را حفاری کرد در حالی که در 20‌ سال گذشته این رقم حدود 50 متر بود.

امام جمعه موقت سمنان افزود : تاکنون اقدامات عملی برای رفع معضل آب در سمنان انجام نشده است و باید مسوولان مربوط از حرف زدن و طرح دادن در این‌ مقطع خودداری و برنامه های تولید آب را در سمنان عملیاتی کنند.

سیدجواد رضوی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) پیش از خطبه های نمازجمعه سمنان گفت : دستکم یکهزار یتیم و دستکم یک هزار و 500 کودک فقر زده زیر پوشش این نهاد هستند که ماهانه حدود 200 هزار ریال به این افراد پرداخت می شود.

وی با بیان این که در این مدت چهار هزار مددجو مهارت فنی و حرفه‌ای آموزش دیدند، افزود : در مجموع یکهزار مورد مهارت‌آموزی، 2 هزار مورد کارآفرینی و یکهزار حرفه‌آموزی دانش‌آموزی بوده که با هدف خروج آنان از چرخه حمایتی این نهاد ارایه شده است.

رضوی تصریح کرد: 503 بیمار صعب العلاج در استان زیر پوشش کمیته امداد هستند که برای رفع مشکلات آنان به حمایت های همه جانبه مردم نیاز است.

انتهای پیام / د

کمیته امداد اعتماد مردم را به انقلاب اسلامی دو چندان کرده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.