امام‌جمعه یزد:

مسئولان در رفع مشکلات معیشتی مردم توجه داشته باشند

آیت الله ناصری بر حمایت و حل معضلات معیشتی و رفاه مردم و قشر مستضعف و کمتر برخوردار جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ نماینده، ولی فقیه و امام جمعه یزد با تأکید بر اینکه مسئولین در آستانه سال جدید باید توجه ویژه‌ای به حل معضلات معیشتی و رفاه مردم داشته باشند، گفت: در این بین قشر مستضعف و کمتر برخوردار جامعه باید حمایت بیشتری شود.

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر یزد با تسلیت سالروز شهادت حضرت ام‌البنین (س) به بیان فضائل و بخش‌هایی از زندگانی این بانوی بزرگوار پرداخت.

وی با اشاره به اینکه سالروز وفات ایشان در تقویم به‌عنوان روز تکریم همسران و مادران شهدا نام‌گذاری شده بر لزوم توجه و تکریم خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران تأکید کرد و افزود: در این بین باید بیش‌ازپیش به فرزندان این خانواده‌ها توجه داشت و در راستای تربیت انقلابی، و حل مشکلات و معضلات آن‌ها برنامه‌ریزی کرد.

امام‌جمعه یزد با اشاره به در پیش بودن سالروز تشکیل کمیته امام به فرمان بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: امام راحل عظیم‌الشأن همواره به قشر مستضعف و محروم جامعه بیشترین توجه را داشتند و برای رسیدگی بیشتر به آن‌ها فرمان تشکیل نهاد‌هایی همچون کمیته امداد، جهاد سازندگی، نهضت سوادآموزی و... را صادر کردند.

آیت‌الله ناصری با تأکید بر اینکه در آستانه سال جدید همه اقشار به‌خصوص کسبه و بازاریان باید رعایت انصاف را سرلوحه کار خود قرار دهند و دراین‌بین به قشر مستضعف و کمتر برخوردار جامعه توجه بیشتری داشته باشند، یادآور شد: مسئولین نیز باید جدی‌تر به دنبال حل معضلات معیشتی مردم باشند و همه اقشار باید بدانند که اگر در راستای کمک به هم نوعان خود، قدمی بردارند؛ این قدم‌ها و اقدامات در نزد خداوند قادر و توانا محفوظ خواهد ماند و هم در دنیا و هم در آخرت، پاداش آن را خواهند دید.

خطیب این هفته نماز جمعه یزد بابیان اینکه همه مسئولین باید در آستانه سال جدید و ایام پایانی سال برای آرامش و رفاه مردم تلاش کنند، اذعان کرد: مسئولین استانی باید نسبت به این مهم توجه داشتند باشند که شادی و نشاط در ایام عید نوروز بهانه قابل قبولی برای برگزاری مراسم‌های پرهزینه و حرام نیست.

آیت‌الله ناصری اضافه کرد: وجهه معنوی و دینی دارالعباده یزد با مراسم‌ها و جشن‌های حرام و پرهزینه که مخصوص عده‌ای خاص است، مخدوش می‌شود و البته مسئولین باید برای افزایش نشاط عموم جامعه و اقشار مختلف مردم با رعایت موازین اسلامی و اخلاقی تلاش کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پرداختن به اقتصادمقاومتی و اصول آن نباید در حد شعار باقی بماند و مسئولین باید با جدیت بیشتری به دنبال اجرای اصول اقتصادمقاومتی باشند، بیان داشت: استفاده از ظرفیت نیرو‌های مردمی مثل بسیج و ایده‌های نخبگان جامعه باید موردتوجه بیشتر مسئولین قرار بگیرد.

انتهای پیام/ص

خطبه های نماز جمعه یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار