امام جمعه موقت گرگان:

تکریم مادران ایثار و معرفت یکی از وظایف مردم ما

حجت الاسلام و المسلمین لیوانی گفت: شهدا و مادران و همسران شهدا نیز باید مورد عزت و احترام مردم جامعه باشند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ حجت الاسلام لیوانی امام جمعه موقت گرگان در نماز وحدت آفرین جمعه در سالروز وفات حضرت ام البنین به تکریم مادران شهدا اشاره کرد و گفت: امروز سالروز وفات حضرت ام البنین است، مادری که چندفرزندخویش را فدای اسلام نمود.

لیوانی افزود: بر اساس فداکاری این بانو امروز را روز تکریم مادران و همسران شهدا نامیدند چرا که مادران نیز عزیزانشان را به شوق شهادت پرورش دادند و شهدا در هر زمانی حق بزرگی به گردن مردم آن جامعه دارند. از صدر اسلام تا کنون شهدای زیادی تقدیم اسلام و انقلاب شد که همه مردم باید آن‌ها و خانواده هایشان را مورد احترام و عزت قرار دهند.

وی ادامه داد: اگر مادران و همسران شهدا همراه و حامی فرزندان و عزیزانشان نبودند شاید برخی اتفاق‌ها هم نمی‌افتاد.

امام جمعه موقت گرگان به نزدیک شدن ایام نوروز و کمک کردن به نیازمندان اشاره کرد و گفت: همه ارکان اجتماع باید برای رفع نیاز، نیازمندان تلاش کنند تا هیچ مستمند و نیازمندی در جامعه اسلامی نباشد.

حجت الاسلام لیوانی افزود: مردم با همراهی و همکاری و کمک به نیازمندان می‌توانند سازمان کمیته امداد امام خمینی (ره) که در سال ۱۳۵۷ تاسیس و تا به الان به نیازمندان خدمات ارائه می‌دهد، در خدمات دهی بهتر کمک کنند.

وی در انتها به روز درختکاری و اهمیت آن اشاره کرد و گفت: این روز فرصتی است برای کمک به طبیعت برای زندگی بهتر خودمان و دیگر موجودات تا از آسیب هایی، چون وجود ریزگرد‌ها جلو گیری شود و باید از منابع طبیعی آب، جنگل و دیگر طبیعت به نحو صحیح بهرمند شد.

انتهای پیام /گ/ق
 
 

شهدا و مادران شهدا باید مورد احترام مردم جامعه باشند

برچسب ها: نماز جمعه ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.