نماینده همدان در شورای عالی استانها؛

درآمد شهرداری‌ها پاسخگوی تمام انتظارات نیست

نماینده استان همدان در شورای عالی استانها گفت : در کشور رشد روز افزون شهری را شاهد هستیم ولی سطح درآمد شهرداری ها جواب گو نیست و برای بهتر شدن وضعیت شهرداری ها بایستی مطالبات شهرداری ها وصول شود.

درآمد شهرداری ها پاسخگوی تمام انتظارات نیستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛محمدجمال حجتی نماینده همدان در شورای عالی استانها در گفت و گویی با اشاره به درآمدپایدار شهرداری ها اظهارداشت: درآمد شهرداری ها از 2 منبع داخلی و خارجی تامین می شود. منابع داخلی به صورت مستقیم توسط شهرداری ها از طریق عوارض و خدمات که مربوط به اراضی و املاک است، دریافت می شود.

وی با اشاره به منابع خارجی گفت: این منابع از طریق خدماتی مانند ارائه خدمات بخش خصوصی، مشارکت در اجرای پروژه های مختلف، اوراق مشارکت و کمک های دولتی تامین می شود.

نماینده همدان در شورای عالی استانها با بیان اینکه شهرداری ها از نظر تشکیلات، نقش خاصی را درکشور برعهده دارند، گفت: انتظارات از شهرداری ها بسیار بالاست و این جایگاه توان پاسخگویی به همه آن ها را در توان ندارد.

حجتی با بیان اینکه ما در کشوررشد روزافزون شهری را شاهد هستیم ولی سطح درآمد شهرداری ها جواب گو نیست تاکید کرد: برای بهتر شدن وضعیت شهرداری ها بایستی مطالبات شهرداری ها وصول شود و تمام بنگاه های خصوصی و دولتی خدماتی را که می بینند سهم خود را پرداخت کنند. همچنین شفاف سازی درشهرداری ها می تواند کمک کند که سرمایه گذار به راحتی برای مشارکت در شهرداری ها پیش قدم شود.

وی در ادامه افزود: زباله در دنیا به طلای کثیف مشهور است و درکشور های پیشرفته دفن زباله صورت نمی گیرد و به جای آن زباله بازیافت می شود. این درحالی است که در شهرداری های کشورمان مبالغ زیادی صرف دفن زباله می شود.

انتهای پیام/د

عدم پاسخگو بودن درآمد شهرداری ها از انتظارات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.