سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان:

نحوه اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در همدان پایه علمی نداشته است

 سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان گفت: متأسفانه تاکنون اقدامات در زمینه فرهنگ‌سازی و اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا درهمدان پایه علمی نداشته است.

نحوه اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در همدان پایه علمی نداشته استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسین سیبی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان بابیان اینکه طرح جامع آموزش شهروندی یکی از بهترین طرح‌هایی است که می‌تواند در سطح کشور نیز اجرایی شود، گفت: پیش‌نوشت طرح ۴ ماه زمان برده و آنچه در حال حاضر عرضه می‌شود با بهره‌گیری از نظر اساتید دانشگاهی است.

وی ادامه داد: طی یک تا دو ماه آینده فراخوانی انجام می‌دهیم تا طرح را از پایه علمی برخوردار کنیم تا آنچه بهترین است به منظور تفکیک زباله از مبدأ در شهر همدان انجام شود.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان افزود: یکی از بزرگترین مشکلات شهر همدان که به درآمد شهرداری نیز آسیب می‌زند فاصله‌ای است که در مقطعی از زمان بین اتاق اصناف و شهرداری به وجود آمد چراکه در آن مقطع به منظور صدور پروانه کار، هیچ‌گونه استعلامی از شهرداری نمی‌شود و صنوفی که تولید زباله خاصی دارند از سوی اتاق اصناف رها شده هستند.

سیبی با اشاره به اینکه چنانچه حلقه اتصالی بین اتاق اصناف و شهرداری ایجاد شود، اماکن غیرمجاز و صنوف آلاینده در شهرداری مورد بازخواست قرار خواهند گرفت، گفت: شهرداری نمی‌تواند با اصناف آلاینده برخورد کند چون اتاق اصناف پشت آن نیست.

سیبی با بیان اینکه سازمان پسماند یک شیر بی‌یال و کوپال و بی‌دندانی است که هیچ کاری از آن ساخته نیست، گفت: بودجه خدمات شهروندی و آموزش به حساب مناطق می‌رود و درحال حاضر مطالبه این سازمان از مناطق بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان است.

وی افزود: صفر تا ۱۰۰ پاک‌سازی و جمع‌آوری زباله باید در چارچوب سازمان پسماند قرار گیرد و بودجه آن هم به همین سازمان تعلق گیرد.

انتهای پیام /ص.ف

تفکیک زباله از مبدا پایه علمی ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.