تشریح برنامه‌های میراث فرهنگی شوش

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری شوش به تشریح برنامه‌های این اداره در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  سعید دیناروند، مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری شوش گفت: اجرای سفره هفت‌سین، موسیقی محلی، غرفه‌های صنایع‌دستی، سوارکاری با اسب و شتر در محوطه باستانی جنب قلعه ازجمله برنامه‌های میراث فرهنگی شوش در ایام نوروز است.

وی بیان داشت: نمایشگاه صنایع‌دستی شوش در طول سال فعال است و غرفه‌های صنایع‌دستی که کار صنعت گران شوشی است، نیز در قالب نمایشگاه برای بازدید و ارائه میهمانان نوروزی پیش‌بینی‌شده است.

 مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شوش گفت: عمده‌ترین صنایع‌دستی شوش سفال است که در جایگاه بالاتر از سفال خوزستان و برند جهانی پیداکرده است و در طول ایام نوروز آموزش‌وپرورش شهرستان تعدادی کلاس را برای اقامت میهمانان در اختیار میراث گذاشته است ضمن اینکه هتل آپادانا و اقامتگاه بوم گردی دوران تاش نیز فعال است.

وی افزود: تعداد 200 چادر در پارک میراث نیز برای اقامت میهمانان نوروزی از طرف شهری داری تدارک دیده‌شده است.

دیناروند عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود تعداد 2 میلیون مسافر در قالب راهیان نور، میهمانان نوروزی، گردشگران خارجی (توریست) از شهرستان شوش بازدید کنند که علاوه بر این تعدادی  بازدیدکننده طبیعت داریم که ممکن است از یادمان‌ها و آثار تاریخی بازدید نکنند اما از جاذبه‌های طبیعی رودخانه کرخه، دز و شاوور  دیدن کنند.

وی گفت: بر اساس آمار تاکنون از 42 کشور جهان از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شوش دیدن کردند که عمده‌ترین آن‌ها از کشورهای آلمان، ایتالیا، انگلیس، اسپانیا و شرق دور (چین، کره و ژاپن) است.

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شوش تاکید داشت: طی توافقاتی که با چند سرمایه‌گذار انجام شد زمین و اعتبار موردنیاز مشخص‌شده و سال 97 عملیات اجرایی چند خانه مسافر آغاز می‌شود.

انتهای پیام/م

پیش بینی بازدید2میلیون میهمان نوروزی از شوش

برچسب ها: میراث فرهنگی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.