شهردارتبریز؛

کاشت و توزیع ۱۵۰ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی درتبریز

شهردار تبریز گفت: امسال به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری 150 هزار اصله نهال در سطح این شهر توزیع و کاشته می شود.

150 هزار اصله نهال در تبریز کاشته می شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ایرج شهین باهر شهردارتبریز، افزود: برنامه‌های درختکاری سال 96، از 15 اسفند همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی در مناطق 10 گانه شهرداری تبریز و با مشارکت محلات و گروه‌های مختلف مردم‌نهاد آغاز می‌شود.


وی توزیع نهال رایگان را از جمله برنامه‌های شهرداری تبریز برای مشارکت‌ شهروندان اعلام و اظهار کرد: شهروندان در طول هفته می‌توانند با سامانه 137 تماس گرفته و با ارائه نشانی محله و مجتمع های مسکونی خود درخواست کاشت نهال دهند.


شهردار تبریز با اشاره ضرورت‌ صرفه‌جویی و هزینه‌کرد اصولی در حوزه فضای سبز یادآوری کرد: برنامه‌های درختکاری با اولویت گونه‌های بومی، مقاوم و سازگار با اقلیم شهر انتخاب و تلاش شده بخش‌های مختلف فضای سبز با مدیریت منسجم منابع آبی و اجرای روش‌های نوین آبیاری بازده مطلوب داشته باشد.


شهین باهر ادامه داد: عملیات اجرایی بزرگترین پارک درون شهری تبریز و فضاسازی و درختکاری در بخش تفکیک ‌شده پادگان قدیمی در هفته منابع طبیعی آغاز می‌شود.


وی گفت: با اجرای این طرح 10 هکتار از وسعت پادگان به همراه فضای مشجری که در این بخش واقع است به فضای سبز محدوده مرکزی شهر اضافه می‌شود.


شهین باهر همکاری و همراهی شهروندان را شرط اساسی در فضای سبز پایدار و پویا توصیف و اظهار کرد: نگهداری صحیح از فضای سبز و مشارکت آحاد شهروندان در فضای سبز محلات و شهرک‌های مسکونی ضروری بوده و زمینه‌ساز فضای سبز پایدار است.

 

انتهای پیام/

 

150 هزار اصله نهال در تبریز کاشته می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.