نتیجه مبهم تحقیقات درخصوص قتل دو روزنامه‌نگار فرانسوی در مالی

فرانسه برای تکمیل تحقیقات پرونده قتل دو روزنامه‌نگار فرانسوی در مالی، قاضی پرونده را به همراه دو قاضی دیگر به باماکو پایتخت این کشور آفریقایی فرستاد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی فرانس 24 گزارش داد فرانسه برای تکمیل تحقیقات پرونده قتل دو روزنامه نگار فرانسوی در مالی، قاضی پرونده را به این کشور آفریقایی فرستاد.

این گزارش می‌افزاید مجمع عمومی انجمن دوستان این دو روزنامه نگار فرانسوی امروز تشکیل جلسه داد.

سخنگوی این مجمع گفت: «چند روزی است در چارچوب تحقیقات، قاضی تحقیق پرونده به همراه دو قاضی دیگر به باماکو پایتخت مالی رفته‌اند که در خصوص این حادثه تحقیقات تکمیلی انجام دهند.»

نزدیکان قربانیان این حمله تروریستی معتقدند بخشی از واقعیت از آن‌ها مخفی نگه داشته شده است. این دو روزنامه نگار فرانسه که در رادیو بین المللی فرانسه مشغول به کار بودند در دوم نوامبر 2013 میلادی توسط نیرو‌های تروریست حاضر در منطقه ربوده شده و سپس به ضرب گلوله به قتل رسیدند.

این دو فرانسوی خبرنگاران رادیو بین المللی فرانسه بودند و در حالی که در منطقه ناامن کیدال در شمال مالی در حال تهیه گزارش بودند توسط گروه‌های مسلح فعال در این منطقه ربوده شده و به قتل رسیدند. از سوی ارتش به آنان توصیه شده بود به این شهر نروند چرا که آنجا به دلیل در گیری میان نیرو‌های رقیب امنیت چندانی وجود ندارد. به روایت وزارت دفاع علیرغم این توصیه دو روزنامه نگار با کمک گرفتن از وسائل نقلیه نیرو‌های سازمان ملل به شهر کیدال عزیمت کرده اند.

ولی پس از انجام مصاحبه با یکی از شخصیت‌های محلی، هنگام خروج از منزل نامبرده توسط تروریست‌ها ربوده شدند. چند ساعت بعد جسد گلوله خورده این دو روزنامه نگار در کنار اتومبیلی که درهایش هم قفل بوده است در کنار جاده‌ای در چند کیلومتری شهر کیدال توسط نیرو‌های نظامی فرانسه پیدا شد.

انتهای پیام/

ادامه تحقیقات درباره قتل دو روزنامه‌نگار فرانسوی در مالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار