تحقق۱۵۶درصدی اشتغال تعهد شده تسهیلات رونق تولید در بخش صنعت

طی بازدید از واحدهای صنعتی استان سمنان ۱۵۶درصد از اشتغال تعهد شده تسهیلات در این واحدها محقق گردیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، بهروزاسودی رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان در یکصدمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل ورفع موانع تولید استان گفت: طی بازدید از ۲۹واحدصنعتی در یافت کننده تسهیلات در سال۹۶توسط کمیته پایش تسهیلات ،۱۵۶درصد از اشتغال تعهد شده تسهیلات در این واحدها محقق گردیده است.

وی افزود : تاکنون۳۱۹ واحد تولیدی صنعتی و معدنی جهت دریافت تسهیلات به ارزش بیش از۷ هزارو 600 میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت: از۳۱۹واحد معرفی شده به بانک ،۴۳مورد مربوط به طرح های نیمه تمام ،۴۳مورد مربوط به بازسازی و نوسازی ،۲۱۵مورد مربوط به سرمایه در گردش واحدهای نیمه فعال و۱۸مورد مربوط به معادن است که با پرداخت تسهیلات به این طرح ها اشتغال موجود۳۱درصد افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به معرفی یک هزارو 642 واحد تولیدی متقاضی تسهیلات به بانک های عامل تصریح کرد: تاکنون بیش از4 هزارو 400 میلیارد ریال تسهیلات به ۱۵۲واحد تولیدی صنعتی و۶۰۴ واحد کشاورزی پرداخت شده است.

بهروزاسودی افزود: بانک صنعت و معدن با پرداخت ۱۳۸درصد از سهم پرداختی و بانک صادرات با۷۶ درصد بیشترین پرداختی را از لحاظ درصد سهم پرداختی در بین بانک های عامل دارند و از لحاظ تعداد پرداختی بانک کشاورزی با۳۸۶ پرداخت و بانک ملی با ۱۶۲پرداخت بیشترین تعداد پرداختی را داشته اند.

وی اذعان داشت: دراین جلسه و با تصویب اعضای کارگروه با پرداخت۱۱۶میلیارد ریال تسهیلات به ۱۳ واحد تولیدی استان موافقت گردید.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان ضمن اشاره به دیگر دستور کار این نشست افزود : دراین جلسه مشکلات بانکی ، مالیات و تامین اجتماعی سه واحد تولیدی پورمیکائیل ، جهان صنعت مهتا و هوابرسازان پارس بررسی شد.

وی ضمن ارائه گزارشی از مصوبات جلسات قبلی کارگروه تصریح کرد: در بخش رفع موانع تولید کارگروه تاکنون مشکلات ۵۴۸ واحد تولیدی استان بررسی و درجهت رفع موانع یک هزارو 324 مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است که از این تعداد ۵۷ درصد آن اجرایی شده است.

بهروز اسودی گفت: در این جلسه گزارشی از کمیته پایش تسهیلات رونق تولید درسال ۹۵ و گزارش عملکرد بانک های عامل استان در خصوص عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات ارائه گردید.

انتهای پیام / ه

پرداخت۱۱۶میلیارد ریال تسهیلات به ۱۳ واحد تولیدی استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار