معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در نشست بررسی و رفع مشکلات کارخانه لاستیک سازی شهرک صنعتی خان احمد باشت اختصاص 35 هکتار زمین به این کارخانه به تصویب رسید.

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز یاسوج ؛   گوهرگانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در این نشست گفت: کارخانه لاستیک سازی شهرک صنعتی خان احمد باشت یک سال پیش کلنگ زنی شد ولی به دلیل برخی مشکلات از جمله زمین اختصاصی و حجم بالای خاکبرداری و هزینه بر بودن آن تاکنون پیشرفت کاری نداشته است.

گوهرگانی افزود: در این نشست با حضور مسئولان دستگاهای ذیربط و سرمایه گذار در خصوص تامین زمین جدید برای کارخانه لاستیک سازی و با حجم خاک برداری کمتر به متراژ 35 هکتار و در شهرک صنعتی خان احمد به تصویب رسید.

وی با بیان انکه بخشی از زمین جدید هم تصرف زارعانه و هم مالکانه از سوی کشاورزان و دامداران منطقه دارد افزود: تلاش می شود هزینه این بخش از زمین اختصاصی بصورت عرفی تامین و معارضات مردمی آن رفع شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: در قالب اجرای ماده 54 رفع تداخلات منابع طبیعی و امور اراضی ملزم شدند بر اساس تشریفات قانونی و بازدیدهای میدانی ادعای مالکان و زارعان را بررسی و ظرف 10 روز آینده نتیجه را اعلام تا عملیات اجرایی کارخانه شروع شود.

گوهرگانی میزان سرمایه گذاری ریالی و ارزی این کارخانه را بیش از هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با بهره بداری از این کارخانه برای 830 نفر شغل ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه ماهیانه جلساتی در خصوص بررسی پیشرفت کاری و رفع موانع برگزار می شود افزود: در صورت رفع این موانع و همکاری بانکهای عامل در تخصیص به موقع اعتبارات پیش بینی می شود تا سه سال آینده این کارخانه به بهره برداری برسد.

حسینی فرماندار شهرستان باشت هم در این جلسه گفت : احداث این کارخانه با این حجم سرمایه گذاری و اشتغال یک فرصت خوبی برای توسعه شهرستان باشت و رفع مشکلات پیشرو در زمینه اشتغال است.

خادمی سرمایه گزار این کارخانه هم در این جلسه گفت : به محض رفع مشکل زمین اختصاصی عملیات اجرایی کارخانه لاستیک سازی در شهرک خان احمد باشت شروع می شود.

وی با بیان اینکه در این کارخانه ساخت لاستیک انواع خودرو سبک و سنگین پیش بینی شده است افزود: با توجه با انجام پیش فاکتور از شرکت های آلمانی تولیدات این کارخانه که لاستیک از نوع سبز است جنبه صارداتی نیز دارد.

انتهای پیام/ش

 آغاز عملیات اجرایی کارخانه لاستیک سازی  باشت به محض رفع مشکل زمین اختصاصی 

 

برچسب ها: صنعت ، کارخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.