نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس خبر داد:

بهره برداری از خط ریلی تبریز – میانه

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: خط ریلی تبریز – میانه تا اوایل سال ۹۷ تا شهرستان بستان آباد مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

بهره برداری از خط ریلی تبریز – میانهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛فرهنگی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه بیشترین بودجه مصوب دولت برای حوزه حمل و نقل ریلی کشور اختصاص می یابد، گفت: روند احداث پروژه‌های راه آهن آذربایجان شرقی خوشبختانه در طول دو سال گذشته نسبت به سالهای گذشته سرعت خوبی به خود گرفته است و از سوی دیگر پروژه خط ریلی تبریز – میانه با اختصاص بوجه به رویه فعلی می‌تواند در اسرع زمان ممکن مورد بهره برداری قرار گیرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس افزود: خط ریلی تبریز – میانه تا اوایل سال ۹۷ تا شهرستان بستان آباد مورد بهره برداری قرار می‌گیرد به نوعی از بستان آباد حمل و نقل مسافری و باری در این مسیر راه آهن از سه ماهه اول سال آینده انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه طبق قول مسئولین مربوطه راه آهن تبریز – میانه از بستان آباد تا باسمنج می‌بایست تا هفته دولت آینده به بهره برداری برسد، گفت: پروژه راه آهن تبریز – میانه این طور نیست منتظر بمانیم اول خط میانه بستان آباد تمام شود بعد از بستان آباد به باسمنج و حتی تبریز برسد بلکه این پروژه یکسره احداث می شود به طوری این پروژه پیمانکاران متعددی دارد و امیدواریم تا پایان سال آینده شاهد افتتاح این خط ریلی باشیم.

فرهنگی به احداث آزادراه تبریز – بازرگان نیز اشاره کرد و گفت: مسیر تبریز – مرند از آزادراه تبریز – بازرگان که قبلاً سرمایه گذار آن مشخص شده بود و جدیداً پیمانکار این پروژه مراحل اداری را طی کرده است لذا امیدواریم عملیات اجرای این قطعه از اوایل سال آینده آغاز شود و فاینانس و پیمانکار سایر قطعات آزادراه تبریز – بازرگان در شرف تعیین است که امیدواریم عملیات اجرایی این پروژه به طور هم زمان اجرایی شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس از آغاز عملیات اجرایی کنارگذر دوم جنوبی تبریز در آینده ای نزدیک خبر داد، ابراز داشت: عملاً اتوبان شهید کسایی با حجم ترافیکی که متحمل شده به یکی از خیابان های کلان شهر تبریز تبدیل شده است. شرایط به گونه ای شده که خودروهای شهری و ترانزیتی در کنار همدیگر در این اتوبان حرکت می کنند که در این میان لازم بود تا از ضلع جنوبی مسیر عریض و طویل تعیین شود.

وی تأکید کرد: احداث کنارگذر دوم جنوبی تبریز ضمن این که تبریز را به ارومیه متصل می کند بلکه با احداث و بهره برداری از این پروژه تردد خودروها تبریز و ارومیه به تهران را تسهیل می کند، این پروژه جزو پروژه‌هایی است که نهایی شده است.

 

انتهای پیام/ش

آغاز عملیات اجرایی کنارگذر دوم جنوبی تبریز در آینده ای نزدیک

برچسب ها: مترو ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار