آمادگی شهرستان مهریز برای استقبال از مسافران نوروزی

سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهریز از آمادگی این شهرستان جهت پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد.

 سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهریز درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛گفت: شهرستان مهریز با وسعت 6721 کیلومترمربع واقع در سی کیلومتری شهرستان یزد، دارای یک بخش مرکزی و پنج دهستان به نام‌های ارنان، بهادران، تنگ چنار، خورمیز و میان‌کوه است که بنای آن را به مهرنگار دختر انوشیروان نسبت داده‌اند.

علی اصغر صمدیانی افزود : مهریز با وجود محدودیت ها و تنگناهای موجود در تأمین منابع آب، از پتانسیل های بالقوه در صنعت گردشگری برخوردار است که از جمله می توان به منطقه نمونه گردشگری سریزد سرشار و غنی از جاذبه های متعدد و تاریخی ، منطقه حفاظت شده کالمند بهادران با گونه های نادر جانوری، قلعه و سنگ نگاره های ارنان که مربوط به هزاره پنجم قبل از میلاد می باشد، کاروانسرای زین الدین تنها کاروانسرای مدور ایران، باغ جهانی پهلوانپور با قدمت زندیه و قنات 700 ساله جاری در آن، درختان کهنسال چنار تنگ چنار و سرو منگاباد، کوه ریگ و چشمه فصلی غربالبیز، مجموعه های تاریخی منگاباد، مهرپادین، باغ بهار، پیرنارکی، غارهای طبیعی، قلعه های تاریخی و باغ های سرسبز و بهم پیوسته شهرستان اشاره کرد.

صمدیانی افزود: این شهرستان همچنین از طبیعت بسیار زیبایی برخوردار است که دشت ریواس، مناطق حفاظت شده، آثار طبیعی ملی، روستاهای سرسبز اطراف ،منشاد، بنادک سادات، تنگ چنار، غارها، قلعه ها و... تماماً مجموعه ای ارزشمند و متنوع از سرمایه های گردشگری این شهرستان می باشد.

وی خاطرنشان ساخت: شهرستان مهریز با 2 اثر ثبت جهانی ، 95 اثر تاریخی ثبت ملی و 3 رشته صنایع دستی ثبت شده در فهرست آثار ملی ، اولین شهرستان استان می باشد که دارای دو اثر تاریخی ثبت جهانی است.

صمدیانی در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر اماکن اقامتی شهرستان مهریز شامل 6 اقامتگاه سنتی و 2 بوم گردی فعال می باشد و با تعداد یکصد و هفتاد و هفت تخت و هفتاد اتاق آماده خدمات رسانی به میهمانان نوروزی می باشند.

وی همچنین از فعالیت بیش از 20 رستوران بین راهی و سه سفره خانه سنتی برای سرویس دهی به مسافران نوروزی خبرداد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی مهریز درپایان از آماده سازی محوطه های ثبت جهانی و ملی جهت مهمانان نوروزی، برپایی سفره هفت سین ، اجرای نمایش عمو نوروز ، معرفی جاذبه های گردشگری و بناهای تاریخی شهرستان مهریز با پخش بروشور و ویژه نامه، برپایی غرفه های نقاشی، اوریگامی و قصه گویی برای کودکان با حضورمربی، نمایشگاه گیاهان دارویی و غذاهای سنتی، برپایی نمایشگاه عکس از اماکن تاریخی استان یزد، برپایی غرفه های صنایع دستی با اجرای زنده ، پخت نان و غذای سنتی، به عنوان برنامه های نوروزی این شهرستان نام برد.

انتهای پیام/ ی

شهرستان مهریز آماده استقبال از مسافران نوروزی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار