مدیرکل منابع‌طبیعی استان همدان اعلام کرد

توزیع 130هزار اصله نهال در هفته منابع‌طبیعی در همدان

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به اینکه هفته منابع‌طبیعی امسال با شعار "منابع طبیعی با مردم ، برای مردم " از 15 اسفند آغاز می‌شود، گفت: در هفته منابع‌طبیعی130 هزار اصله نهال در استان توزیع خواهد شد.

توزیع 130هزار اصله نهال در هفته منابع‌طبیعی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ اسفندیار خزائی در جمع خبرنگاران، با تأکید بر اینکه30 هزار اصله نهال در قالب مشارکت مردم و جنگل‌کاری اقتصادی توزیع خواهد شد، اظهار کرد: تنها در روز درختکاری 2 هزار اصله نهال بین مردم توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه170هزار هکتار از اراضی استان همدان سند تک برگی کاداستری صادر شده است، افزود: اسناد صادر شده باعث افزایش ضریب حفاظتی منایع طبیعی استان خواهد شد.

مدیرکل  منابع‌طبیعی استان همدان بیان کرد: سالانه بین 100 تا 150 هکتار جنگل‌کاری به صورت دولتی انجام شده اما سیاست سازمان جنگل ها و مراتع استان مشارکت مردم است.

وی از کاهش آتش سوزی در مناطق جنگلی استان همدان خبرداد و افزود: در سالجاری71 هکتار از مراتع استان در آتش سوخت در حالیکه در سال گذشته461 هکتار از ارضی استان دچار آتش‌سوزی شده بود که از نظر سطح آتش‌سوزی600 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل  منابع‌طبیعی استان همدان سطح جنگل‌های استان همدان را 42 هزار هکتار دانست و یادآور شد: 5600 هکتار جنگل دست‌کاشت بوده که 4300 هکتار توسط منابع‌طبیعی و 1300 هکتار به شهرداری واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و 100 هزار هکتار از مراتع استان مطالعه توجیهی شده است، تصریح کرد:6 میلیون و 703 هکتار مطالعه تفضیلی شده که 273 هزار هکتار عملیات اجرایی شده است.

سرهنگ بهرام رسولی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال 7 هزار و 500 فقره پرونده در سطح هزار و 10 هکتار تخلف در عرصه‌های منابع‌طبیعی استان صورت گرفته که از این تعداد655فقره به مساحت644 هکتار خلع ید شده است.

وی با بیان اینکه اکثر پرونده‌های استان همدان اشتباهات سهوی از سوی کشاورزان بوده است، افزود: در سالجاری تا پایان بهمن ساخت و سازهای غیر مجاز و قلع و قمع 16 فقره و به مساحت 53 هزار و 222 متر مربع بوده است.

انتهای پیام/ص.ف

کاشت نهال در همدان

برچسب ها: محیط زیست ، درختکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.