حدود ۳هزار اشتغال برای مددجویان گلستان

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی گلستان از ایجاد اشتغال برای ۳ هزار نفر با گذراندن دوره آموزشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ حسین پور مدیرکل امداد استان گلستان در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه به ۳۶ سرفصل فعالیت این نهاد اشاره کرد و افزود: اشتغال مهمترین و پایه توانمند سازی و استقلال اقتصادی خانوار‌ها ست که تا کنون ۴ هزار و ۷۰۰ نفر آموزش فنی و حرفه‌ای به صورت رایگان دیده اند که بیشتر تعهدات این نهاد برای اشتغال بوده است.

حسین پور افزود: همچنین برای ۵۷۰ نفر با کمک این نهاد و تعامل با کار فرمایان کاریابی شده است.

حسین پور به اقدامات این نهاد در حوزه مسکن اشاره کرد و گفت:: در استان حدود ۸ هزار خانوار تحت پوشش بدون مسکن یا مسکن غیر مقاوم هستند و تا کنون ۹۴۳ واحد مسکن خریداری، احداث و تعمیر شده است که حدود ۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی در مورد پرداخت جهیزیه و هزینه ازدواج جوانان تحت پوشش افزود: تا کنون ۱ هزار و ۶۴۰ خانوار جهیزیه دریافت کردند و ۶۰۰ خانواده نیز در نوبت دریافت جهیزیه هستند.

مدیر کل کمیته امداد استان به هزینه‌های درمان افراد تحت پوشش هم اشاره کرد و گفت: افزود: ۳۰ هزار نفر بیمه شده درمان هستند که هزینه‌ها به صورت رایگان به آن‌ها پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در کل استان ۶۰ هزار خانوار تحت پوشش قرار دارند که از این تعداد ۵ هزار و ۴۰۰ نفر یتیم هستند که از طریق طرح اکرام که با همکاری مردم حمایت می‌شوند.

وی در پایان به جشن نیکو کاری اشاره کرد و گفت: بعد از اعلام هفته نیکوکاری تا کنون ۱ میلیارد تومان کمک‌های مردمی جمع آوری شده است که انتظار می‌رود تا پایان امسال بیش از ۳ میلیارد تومان کمک‌های مردمی جمع آوری شود.

در هفته نیکوکاری بیش از ۲ هزار مراکز و پایگاه و مدارس و مساجد فعال و آماده دریافت کمک‌های مردمی هستند.

انتهای پیام /گ/ق
 
 

اشتغال برای مددجویان گلستان

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.