سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان منجر به تقویت اعتماد عمومی می‌شود

دبیرکل کانون نمایندگان ادوار گفت: طرح "اعاده اموال نامشروع مسئولان" منجر به تقویت اعتماد مردم و ایجاد امید در جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین سبحانی‌نیا دبیرکل کانون نمایندگان ادوار در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان، اظهار کرد: "اعاده اموال نامشروع مسئولان" طرح خوب و مثبتی است که می‌تواند در فضای عمومی جامعه مفید باشد و  منجر به تقویت اعتماد مردم به مجلس و ایجاد امید در جامعه شود.

وی با بیان این طرح نشان دهنده این است که نمایندگان به جد پیگیر مطالبات مردم هستند، گفت: البته این طرح نکات مبهمی هم دارد که باید روشن  و ضابطه اجرای آن مشخص شود.

دبیرکل کانون نمایندگان ادوار  تاکید کرد: باید این طرح قاعده‌مند شود چرا که ممکن است در مقام اجرا دست خوش سلیقه‌های متفاوت بشود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سبحانی‌نیا تصریح کرد: کسانی که این قانون را اجرا می‌کنند باید دور از گرایش‌های سیاسی، روی معیار و ضابطه اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه اصل این حرکت مناسب است، بیان کرد: تاکنون تعدادی از نمایندگان هر دو جناح یعنی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان پیگیر این طرح شده‌اند اما از الان نمی‌توان پیش بینی کرد که فضای عمومی مجلس نسبت به این طرح مثبت است یا نه.

برنامه‌های کانون نمایندگان در سال 97

دبیرکل کانون نمایندگان ادوار درباره برنامه‌های تشکل متبوعش برای سال آینده، گفت: در سال جدید همچون سال‌های گذشته پیگیر مسائل مربوط به نمایندگان ادوار خواهیم بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سبحانی‌نیا اضافه کرد: باید در سال 97 در چارچوب قانون مصوب مجلس، کانون نمایندگان را منضبط کنیم و اقداماتی دیگر از جمله برگزاری کنگره و ایجاد دفاتر استانی اولویت‌های ما هستند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های جدی برای انتقال نقطه نظرات اعضای کانون نمایندگان ادوار به مسئولان داریم، ادامه داد: همچنین در نظر داریم تا کمیته‌ها و کارگروه‌های کانون را فعال‌تر از قبل کنیم  و بیشتر به بررسی طرح‌ها و لوایح ارجاعی بپردازیم.

دبیرکل کانون نمایندگان ادوار  در مورد ورود تشکل متبوعش به انتخابات مجلس، ادامه داد: تاکنون به مباحث مربوط به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی ورود نکرده‌ایم و بنا نداریم از یک جناح خاص طرفداری کنیم اما قطعا به نمایندگان در آماده شدن برای انتخابات کمک می‌کنیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
درود بر حجت‌الاسلام و المسلمین حسین سبحانی‌نیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
بهتر است تمامی حسابهای مالی و بانکی مسوولین وحتی مردم هم بررسی شود آنکس که حساب پاک است از محاسبه چه باک است
آخرین اخبار