آیت‌الله حیدری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ضرورت برخورد با مسئولانی که اموال نامشروع دارند/ این اموال باید به بیت المال بازگردد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر مسئولی اموالی را از راه نامشروع کسب کرده باید به سرعت به بیت‌المال بازگرداند و خاطی مجازات شود.

رآیت‌الله محسن حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان، اظهار کرد: مردم زمانی که ببینند مسئولان زیر ذره بین قانون هستند و حرکات آنان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در صورت تخطی، رسیدگی می شود؛ این مسئله موجب امیدواری مضاعف و تقویت اعتماد مردم به نظام خواهد شد.

وی ادامه داد: عدالت اجتماعی یکی از ارکان مهم اسلام و انقلاب اسلامی است و باید در همه زمینه‌ها اجرایی شود؛ یکی از مسائلی که باید در مورد آن عدالت اجتماعی اجرا شود، بحث بررسی اموال مسئولانی است که به نوعی به بیت‌المال دسترسی دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: کسانی که به بیت‌‌المال دسترسی دارند، باید زیر ذره‌بین قرار گیرند و اگر خطایی انجام داده‌اند و یا به بیت‌المال دست درازی کرده‌اند، براساس ضوابط و شرایط قانونی با آنان برخورد شود.

آیت‌الله حیدری تاکید کرد: در قانون دستورالعمل‌هایی برای رسیدگی به اموال مسئولان وجود دارد و خوب است که نمایندگان در این طرح،  قانون را تعمیم دهند تا سایر مسئولان هم زیر ذره بین قرار گیرند و اگر مسئولی اموالی را از راه نامشروع کسب کرده است به سرعت به بیت‌المال بازگردانده و مسئول خاطی مجازات شود.

وی با بیان اینکه مسئولیت دادن به کسانی که دست‌شان ناپاک باشد خیانت به کشور و نظام است، افزود: افرادی می‌توانند کار مردم را پیش ببرند که خودشان پاک باشند و بنابر تعبیر رهبری با دست آلوده نمی‌توان شیشه‌ها را پاک کرد؛ لذا اگر این طرح تصویب و اجرایی شود قطعا نتایج مفیدی به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
هرچه زودتر اجرا شود باتشکر
United States of America
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
هرچه زودتر پیگیر این موضوع باشید باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
بهتر است تمامی حسابهای مالی و بانکی مسوولین وحتی مردم هم بررسی شود آنکس که حساب پاک است از محاسبه چه باک است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
هرچه زودتر باید برخورد جدی شود
آخرین اخبار