افتتاح پاویون اختصاصی عرضه محصولات صادراتی فارس در چین

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از افتتاح پاویون دائمی جمهوری اسلامی ایران در منطقه آزاد شانگ‌های چین خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احد فتوحی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در حاشیه مراسم افتتاح این پاویون گفت: زمینه عرضه محصولات خوشه‌ها و کنسرسیوم‌های صادراتی فارس در چین با افتتاح پاویون دائمی جمهوری اسلامی ایران در منطقه آزاد شانگ‌های چین فراهم شد.

وی افزود: این پاویون که با حمایت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و با محوریت استان فارس به عنوان استان معین، راه اندازی شده، بستر مناسبی به منظور عرضه تولیدات و محصولات خوشه‌ها و کنسرسیوم‌های صادراتی بویژه فرش دستباف، فراهم می‌کند.

فتوحی ادامه داد: هدف اصلی از راه اندازی این مرکز، معرفی محصولات و کالا‌های ایرانی به تجار و همچنین مردم چین و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای توسعه صادرات صنایع کوچک است.

فتوحی با اشاره به اهمیت روابط اقتصادی و تجاری ایران و چین گفت: چین اولین شریک تجاری ایران در سال‌های گذشته بوده و با توجه به تغییر شرایط اقتصادی و اجتماعی در چین در سال‌های گذشته این کشور به عنوان یک بازار بالقوه برای محصولات کشورمان مطرح است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اضافه کرد: پاویون ایران در زمینی به مساحت ۵۴۰۰ متر و در ساختمانی دو طبقه در منطقه آزاد تجاری شانگ‌های راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه فرش جزءمحصولات عرضه شده در این پاویون است، با اشاره به اقبال خریداران چینی نسبت به فرش دستباف افزود: عرضه فرش و دستبافت‌های ایران در پاویون دائمی ایران در چین فرصت مناسبی را برای آشنایی بیشتر مردم و تجار چین با فرش ایرانی ایجاد خواهد کرد و سازمان صنایع کوچک از حضور خوشه‌ها و کنسرسیوم‌های فرش کشور در چین حمایت‌ها می‌کند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ضمن عقد تفاهم نامه‌ای زمینه عرضه محصولات و تولیدات خوشه‌ها و کنسرسیوم‌های فرش کشور در این پاویون را فراهم کرده است.

وی از مهمترین امتیازات منطقه آزاد تجاری شانگ‌های را فروش و عرضه کالا‌های ایرانی بدون پرداخت عوارض اعلام کرد و گفت:امیدواریم راه اندازی این پاویون بستر مناسبی برای ارتقای صادرات خوشه‌ها و کنسرسیوم‌های صادراتی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال فراهم کند.

فتوحی در ادامه با اشاره به راه اندازی و فعالیت ۵ خوشه و کنسرسیوم صادراتی در استان فارس گفت:فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع کوچک استان با محوریت خوشه و کنسرسیوم‌ها می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

پاویون دائمی ایران در منطقه آزاد شانگ‌های در مراسمی با حضور، معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، عضو هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، مدیر عامل و معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس ونیز رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین رسما آغاز به کار کرد.
انتهای پیام/ر

فراهم شدن زمینه عرضه محصولات صادراتی فارس درچین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.